مزوتراپی

افرادی که مدت‌های طولانی از جای جوش‌های زشت و ناخوشایند در صورت خود رنج برده‌اند، می‌توانند امیدوار باشند که با استفاده از روش مزوتراپی، عمق، اندازه و شکل ظاهری ناخوشایند این جوش‌ها برطرف شود و پوست سالم‌تر و زیباتری پیدا کنند. اساس روش مزوتراپی به این صورت است که اسید هیالورونیک که در لایه میانی پوست تزریق می‌شود، میزان جذب آب و تولید اسید هیالورونیک طبیعی در بافت زمینه‌ای پوست را مزوتراپی یک اصطلاح کلی در پزشکی است که به معنای انجام یک سری تزریق در لایه‌ی درمیس و چربی‌های زیر پوستی می‌باشد. ماده‌ی تزریق شده می‌تواند حاوی عناصر دارویی، عناصر همیوپاتیک، عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و دیگر عناصر مفید باشد.

انجام مزوتراپی در حدود 10 دقیقه طول می‌کشد. طی جلسه‌ی درمانی، پزشک از سوزن بسیار ظریفی برای تزریق ترکیب انتخاب شده در لایه‌ی مزودرم پوست (لایه‌ی چربی در زیر پوست) استفاده می‌کند، ناحیه‌ای که چربی‌های اضافه در ان وجود دارند و موجب بروز چاقی موضعی و سلولیت شده و برای بیمار مشکل ایجاد کرده است. بلافاصله بعد از تزریق ترکیب مزوتراپی در زیر پوست، تاثیرگذاری این ترکیب آغاز می‌شود و در اغلب موارد ظرف چند روز می‌توان شاهد آغاز روند بهبودی ناحیه تحت درمان بود.

قبل از مزوتراپی

از 48 ساعت قبل از انجام مزوتراپی، از مصرف داروهایی مانند آسپرین، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، دیپیریدامول و مانند آن خودداری کنید.

در روز انجام مزوتراپی، از زدن کرم، لوسیون یا هر ماده‌ی آرایشی و بهداشتی در ناحیه‌ی تحت درمان، خودداری کنید.

لباس‌های تمیز بپوشید و شلوار جین تنگ نپوشید.

برای انجام مزوتراپی مو، درست قبل از جلسه‌ی درمانی موهای خود را بشویید.

ما به بیماران توصیه می‌کنیم که قبل از انجام مزوتراپی؛ غذای سرشار از پروتئین مصرف کنند و از خوردن موارد محرک مانند کافئین خودداری کنند.

بعد از مزوتراپی

در تمامی ‌روش‌های مزوتراپی ممکن است در محل تزریق، کبودی یا تورم بسیار کوچکی مانند یک جوش ایجاد شود.

در مورد مزوتراپی پوست، به طور کلی به بیماران توصیه می‌شود که تا 4 ساعت از زدن موارد آرایشی به پوست خود، خودداری کنند.

تا 12 ساعت بعد از انجام مزوتراپی دوش نگیرید.

توصیه می‌شود که برای حفظ نتایج مثبت درمان، بعد از جلسه‌ی درمانی، رژیم غذایی متعادل داشته باشید و به صورت منظم ورزش کنید.

عوارض جانبی

تاکنون هیچ گزارشی از بروز عوارض جانبی شدید از انجام مزوتراپی نشده است. عوارض جانبی مزوتراپی، شامل خارش موقتی در محل تزریق و کبودی خفیف است که ظرف چند هفته برطرف می‌شود.

انتظارات

برای درمان سلولیت و چاقی موضعی، اغلب بیماران بعد از هشت هفته درمان با حداقل 2 جلسه‌ی درمانی در هفته، شاهد نتایج قابل توجهی خواهند بود. برای لیفت پوست صورت و رفع چین و چروک، نتایج درمان بعد از 4 هفته و انجام حداقل دو جلسه درمانی در هفته قابل مشاهده است.

معمولا برای حفظ نتایج حاصل از درمان، لازم است که سالی یکبار، درمان با مزوتراپی تکرار شود. بیمارانی که مزوتراپی را به منظور درمان ریزش مو انجام می‌دهند، بعد از حدود 5 جلسه‌ی درمانی شاهد بهبودی وضعیت خود خواهند بود. افرادی که مایلند این روش درمانی را انجام دهند، باید انتظارات واقع‌بینانه‌ای از این روش درمانی داشته باشد و آمادگی این را داشته باشند که برای حفظ نتایج حاصل از درمان، برای همیشه، تغییراتی در الگوی زندگی خود ایجاد کنند.

هزینه

با توجه به این که این روش درمانی کاملا غیرجراحی است و بلافاصله بعد از جلسه‌ی درمانی، بیمار می‌تواند به کارهای روزانه خود بازگردد، هزینه مزوتراپی بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران