اگر شما به دلیل ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی،به ضربان های نامنظم قلبی دچار هستید ،میتوانید یوگا را امتحان کنید

ضربان قلب توسط ارتباطات بین قلب و مغز کنترل میشود .یوگا ورزشی ارام بخش است که به شما کمک میکند تا از افزایش و یا کاهش میزان ضربان قلب پیشگیری نمایید و البته بیشتر افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی چنین علائمی دارند .

به راحتی نفس بکشید

پیش از انکه قدم اول را بردارید،نوع متناسب یوگا برای خود را انتخاب کنید .متخصصان باور دارند که افراد مبتلا به بیماری های قلبی نباید به سراغ یوگای در حمام داغ و یا یوگای قدرتی بروند.
به عقیده ی تعدادی از افراد  هم یوگا اصلا ارامش بخش نیست و ما به انها یوگای ارام و ملایم را پیشنهاد میکنیم.

مثلا نوع لینگر یا هاتا برای اغاز مناسب هستند .انها با استفاده از مدیتیشن و تمارین هوازی و کنترل تنفس بر توازن بدن و تعادل کار میکنند و با حرکات فیزیکی شما هم هماهنگ هستند.ولی اگر این موارد برای شما مناسب نبودند،میتوانید انواع دیگر از یوگا را انتخاب کنید .

برای افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی هم تمرینات تنفسی یا پرانامایا مناسب است .حتی میتوانید خودتان در خانه این روش ها را امتحان کنید .

تنفس صوت اقیانوس (یوجایی) :این روش به ارامش و کنترل تنفس شما کمک میکند .زبانتان را پشت دندان جلویتان قرار دهید و به ارامی عضله گلوی خود را سفت کنید تا جریان هوای عبوری به ارامی حرکت کند و این کار را در حالتی انجام دهید که از طریق بینی تان نفس میکشید.باید با هر دم صدای تنفس خود را بشنوید .

تنفس ازطریق بینی به صورت متناوب : (نادی شوهاناور ) :این روش نوعی تنظیم مجدد تنفس به حساب می اید .این مراحل را انجام دهید :
انگشت شست دست راستتان  را بروی سوراخ بینی سمت راست خود قرار دهید تا مسیر هوایی را به این نقطه مسدود کنید
سپس انگشت حلقه دست راستتان  را بروی سوراخ بینی سمت چپ قرار دهید و این کار را در حالتی انجام دهید که انگشت شستتان را از روی سوراخ بینی سمت راستتان بر میدارید

  • در حالی که با سوراخ سمت راست نفس میکشید،سوراخ چپی را مسدود نگاه دارید
  • سوراخ سمت راست را مسدود کرده  و با سوراخ سمت چپ بازدم را انجام دهید
  • هر کدام از این ست ها را  10تا 12 بار تکرار کنید
  • در واقع با این حرکات،به هنگام تتفس  مغز شما نیز مشغول میشود

تنفس سه بخشی (دیرگها پرانامایا) : همانند روش یوچانی تنفس خود را ارام کنید و سپس بر سه بخش بدنتان تمرکز کنید .ابتدا بخش پایینی شکمتان را به داخل بکشید و سپس قفسیه سینه و در اخر بالای بدنتان را با کشش ترقوه به داخل بکشید .

این روش برای ماساژ تمام بدن  ضروری است .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران