غش کردن و ضعف زمانی رخ می دهد که میزان خونی که به مغز می رسد، به طور موقت کم می شود و باعث می شود فرد هوشیاری خود را از دست بدهد. عدم هوشیاری ناشی از این مشکل معمولا خیلی کوتاه است. 

غش کردن علت پزشکی خاصی ندارد یا اختلال خیلی جدی نیست. بنابراین از دست رفتن هوشیاری را به عنوان یک موقعیت اورژانسی، تا زمانی که علائم آن برطرف شده و علت آن مشخص شود، درمان کنید. 


اگر احساس ضعف می کنید: 

  • دراز کشیده یا بنشینید. برای اینکه احتمال بروز مجدد ضعف را کاهش دهید، به طور ناگهانی بلند نشوید. 
  • اگر نشستید، سر خود را بین زانوهایتان قرار دهید. 

 

اگر شخص دیگری دچار ضعف شد یا غش کرد:

  • شخص را به پشت بخوابانید. اگر وی نفس می کشد، با بالاآوردن پاهای او – حدود 30 سانتی متر پاهای شخص را بالا بیاورید - جریان خون را به مغز وی بازگردانید. کمربند، یقه و یا دیگر لباس های تنگ را از اطراف وی باز کنید. برای جلوگیری از ضعف مجدد، شخص را سریع از جایش بلند نکنید. اگر شخص طی یک دقیقه هوشیاری خود را به دست نیاورد، به اورژانس اطلاع دهید. 
  • راه هوایی شخص را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مسدود نیست. مطمئن شوید که شخص استفراغ نکرده است. 
  • به دنبال علائمی از گردش خون باشید (تنفس، سرفه کردن یا حرکت کردن). اگر هیچ یک از این علائم را مشاهده نکردید، احیاء قلبی – ریوی (CPR) را شروع کنید. بلافاصله به اورژانس اطلاع دهید. CPR را تا زمان رسیدن کمک یا مشاهده پاسخ از طرف فرد و شروع تنفس ادامه دهید. 
  • اگر فرد به خاطر افتادن پس از غش کردن، دچار آسیب دیدگی شده باشد، تمام بخش هایی که دچار آسیب دیدگی و کبود شدگی و بریدگی شده اند را درمان کنید. خونریزی را با فشار مستقیم کنترل کنید. 
نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران