آیا  رژیم غذایی شما میتواند بر توجه،تمرکز و یا بیش فعالی موثر باشد ؟هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد رژیم غذایی شما میتواند باعث بروز اختلال کم توجهی – بیش فعالی شود، ولی تعدادی از مواد غذایی بر علائم گروهی کوچک از مردم موثرند.

بنابراین آیا غذاهایی وجود دارند که افراد مبتلا به اختلال یادشده از مصرف ان پرهیز نمایند و یا در صورتی که کودکتان به این بیماری مبتلا است، باید رژیم غذایی وی را تغییر دهید؟

در این مقاله میخواهیم به سوالات مطرح شده در خصوص حذف مواد غذایی ،مصرف مکمل ها و یا مواد غذایی صحبت کنیم که به بهبود علائم این اختلال کمک میکنند.

رژیم غذایی مناسب اختلال کم توجهی بیش فعالی چیست ؟

این رژیم میتواند شامل تمام مواد مصرفی و یا  تمام مکمل های غذایی شما باشد.عادتهای غذایی شما باعث بهبود عملکرد مغز و کاهش علائم میشوند مانند بیقراری و یا کمبود تمرکز. شما میتوانید بر این گزینه ها تمرکز نمایید :

  • رژیم غذایی کلی:تعدادی از غذاهای مصرفی شما باعث بهبود و یا وخیم تر شدن علائم میشوند. حتی ممکن است شما موادی را که به بهبود شما کمک میکنند را مصرف نکنید.
  • مکمل های مصرفی: شما میتوانید ویتامین ها، مواد معدنی و یا دیگر مواد غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و موادی را مصرف کنید که حاوی این مکمل ها باشند. حامیان این نوع از رژیم غذایی باور دارند که در صورتی که فرد میزان کافی از این مکمل ها مصرف نکند،علائم وی بدتر میشوند.
  • حذف مواد غذایی :که شامل موادی میشوند که در وخیم کردن علائم شما و یا بروز بیماری موثرند.
نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران