پیش از این از بین بردن موهای زائد بدن یک دغدغه برای خانم ها محسوب می شد. در بین مردان نیز ورزشکارانی مانند بدنسازان، شناگران و دوچرخه سواران به فرایند از بین بردن موهای زائد نیاز داشتند. 
اخیرا اکثر مردان نیز تمایل به داشتن پوست صاف و نرم دارند، به همین دلیل بیشتر به از بین بردن موهای زائد بدن خود توجه می کنند. خیلی از مردان نمی خواهند که موهای زائدشان به طور کامل از بین برود، بلکه به دنبال کم کردن و نازک کردن موهای روی قفسه سینه و پشت خود هستند. 
در تحقیقاتی که در مراکز مربوط به حذف موهای زائد انجام شد دریافتیم که مردان بیشتر به دنبال از بین بردن موهای پشت گردن و اطراف گوش هستند. 
در حال حاضر نیز گزارشات زیادی نشان می دهند که مردان اخیرا تمایل زیادی به از بین بردن موهای زائد بخش های مختلف بدن، از جمله ناحیه بیکینی پیدا کرده اند. تا قبل از این مراکزی مخصوص مردان کمتر وجود داشت، اما امروزه یکی از گزینه های پرطرفدار برای از بین بردن موهای زائد در بین مردان استفاده از لیزر درمانی می باشد. در ادامه با جزئیات بیشتری به توضیح این فرایند می پردازیم. 
لیزر چه کاری انجام می دهد؟ لیزر با استفاده از انرژی نور به ساقه مو نفوذ می کند و به این ترتیب ریشه را از بین می برد. این فرایند فولیکول (محلی که رشد مو آغاز می شود) را از بین نمی برد. بنابراین موی دیگری در جای آن می تواند رشد کند، اما این امر خیلی سخت است. به همین دلیل نتیجه لیزر درمانی مدت زیادی ماندگار است. 
فرایند لیزر درمانی چقدر طول می کشد؟ هر جلسه تقریبا 30 دقیقه طول می کشد و معمولا حداکثر 8 جلسه لازم است. 
بهترین کاربرد لیزر برای کدام قسمت هاست؟ لیزر موهای پشت، روی قفسه سینه، شکم، شانه ها و ناحیه تناسلی را کاهش می دهد یا از بین می برد. این روش بهترین گزینه برای افراد سفید پوست با موهای تیره می باشد. این روش برای موهای روشن و سفید نتیجه مطلوبی ندارد. پوست تیره نیز به لیزر ان دیاگ به خوبی پاسخ می دهد. 
هزینه لیزر درمانی چقدر است؟ هزینه هر جلسه لیزر درمانی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که عبارتند از تراکم موها، مساحت سطح درمان شده و نوع دستگاه استفاده شده. البته کلینیک های مختلف ممکن است هزینه های متفاتی داشته باشند. اما به طور کل هر چه تراکم موها و مساحت سطح درمانی بیشتر باشد هزینه بالاتر می رود. 
ماندگاری نتیجه لیزر درمانی چقدر است؟ پس از تکمیل فرایند لیزر درمانی نتایج مربوط به آن ممکن است دائم باشند. با انجام جلسات سالانه یا هر 6 ماه یک بار می توان نتیجه لیزر درمانی را دائمی کرد. 
نظرات کارشناسان در مورد لیزر درمانی: اکثر مردان لیزر را برای کم کردن و نازک کردن موهای بخش هایی از بدن خود انتخاب می کنند و در حقیقت هدف از بین بردن کامل موها نیست که این هدف با استفاده از لیزر درمانی به راحتی قابل اجراست. به طور متوسط مردان به 5 تا 7 جلسه لیزر درمانی احتیاج دارند. اما با افزایش سن مردان، رشد موها نیز، به ویژه در قسمت پشت، بیشتر می شود. به همین دلیل جلسات لیزردرمانی سالانه لازم خواهد بود. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران