آنچه می خورید بر روی خوابتان تاثیر می گذارد. 
زمان آن رسیده که بدانید کدام غذاها به بهتر خوابیدن کمک می کند و کدام غذاها باعث مختل شدن خواب می شوند. 
مصرف غذاهای حاوی تریپتوفان 
همه ما در مورد جادوی شیر گرم و تاثیر مثبت آن بر خواب شنیده ایم. آیا می دانید شیر چگونه بر روی خواب تاثیر می گذارد؟ لبنیات حاوی تریپتوفان می باشد که یک ماده خواب آور است. دیگر غذاهایی که غنی از تریپتوفان هستند، عبارتند از آجیل، دانه ها، موز، عسل و تخم مرغ. 
مصرف زیاد کربوهیدرات 
غذاهای حاوی کربوهیدرات نیز مانند غذاهای لبنی، سطح تریپتوفان خون را افزایش می دهند. بنابراین مقدار کمی کربوهیدرات در اواخر شب به بهتر خوابیدن کمک می کند. بدین منظور می توانید مقداری غلات و شیر، ماست و بیسکویت یا نان و پنیر میل کنید. 
قبل از خواب یک وعده غذایی سبک بخورید
اگر مبتلا به بی خوابی هستید، وجود مقدار کمی غذا در معده به زودتر خوابیدن کمک می کند. غذای سنگین سیستم گوارشی را درگیر کرده و خوابیدن را مختل می کند. 
از خوردن غذاهای پرچرب خودداری کنید
تحقیقات نشان داده اند که افرادی که غذاهای پرچرب می خورند، نه تنها دچار افزایش وزن خواهند شد بلکه دچار اختلال در چرخه خواب خود می شوند. این یافته ها دلیل دیگری برای اجتناب از خوردن غذاهای چرب می باشد. غذای سنگین باعث فعال شدن سیستم گوارشی شده که باعث می شود فرد نیاز مکرر به استفاده از دستشویی داشته باشد. 
مراقب کافئین مخفی باشید
عجیب نیست که خوردن یک فنجان در شب باعث بروز اختلال در خواب می شود. حتی کافئین رقیق هم می تواند باعث مختل شدن خواب می شود. اما منابع پنهان کافئین را فراموش نکنید، از جمله شکلات، نوشابه، چای و قهوه بدون کافئین. برای بهتر خوابیدن کافئین را تا 6 ساعت قبل از خواب از رژیم غذایی خود حذف کنید. 
داروهای حاوی کافئین
برخی داروهای دارای نسخه و بدون نسخه نیز حاوی کافئین می باشند، مانند ضد دردها، قرص های کاهش وزن، دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی. این داروها و دیگر داروها ممکن است حاوی کافئین بیشتری حتی از قهوه باشد. بهتر است قبل از مصرف هر دارویی برچسب و راهنمای مصرف آن را مطالعه کنید. 
از غذاهای حاوی ادویه زیاد اجتناب کنید
خوابیدن با معده پر باعث بروز ناراحتی می شود، زیرا سیستم گوارشی در زمان خواب آهسته کار می کند. این امر باعث سوزش سر دل نیز می شود. حتما غذای سنگین و حاوی ادویه زیاد را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. 
قبل از خواب مصرف پروتئین را به حداقل برسانید
پروتئین که بخش اصلی ماده غذایی در طول روز است، ولی انتخاب خوبی برای قبل از خواب نیست. هضم غذاهای حاوی پروتئین و چربی سخت تر است. بهتر است به جای خوردن غذای پر چرب و حاوی پروتئین بالا، یک لیوان شیر گرم بنوشید. 
از ساعت 8 شب به بعد میزان مصرف مایعات خود را کاهش دهید
مصرف مایعات در طول روز ضروری و مهم است، اما میزان مصرف مایعات را چند ساعت قبل از خواب کاهش دهید. نوشیدن مایعات قبل از خواب باعث مختل شدن خواب می شود. 
از سیگار کشیدن و مصرف نیکوتین اجتناب کنید 
نیکوتین یک محرک است که دارای اثری مشابه کافئین می باشد. از سیگار کشیدن، به ویژه قبل از خواب یا در صورت بیدار شدن در نیمه شب، اجتناب کنید. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران