امروزه wi-fi کارها را بسیار آسان کرده است، اما اکثر مردم نسبت به ایمنی و نیروهای نادیده آن مشکوک هستند. از زمان معرفی Wi-Fi در سال 1997 محققان تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده اند. نتایج مربوط به این تحقیقات واضح و تکان دهنده می باشند. Wi-Fi بر سلامت جسم و مغز، به ویژه در کودکان، تاثیر منفی می گذارد. 
در سال 2008 انتشارات علمی در امریکا مقاله ای تحت عنوان "کنترل ذهن توسط تلفن همراه" را منتشر کرد که در مورد خطرات Wi-Fi بر روی انسان توضیحاتی ارائه می دهد. در ادامه خطرات مربوط به Wi-Fi به شکل 10 واقعیت بیان می شوند. 
1.    بروز بیخوابی 
آیا تاکنون پیش آمده پس از استفاده از Wi-Fi دچار مشکل خواب شبانه شوید؟ به طور مکرر چنین رویدادی گزارش شده است و در سال 2007 نیز تاثیر فرکانس های تلفن همراه بر روی خواب مورد بررسی قرار گرفتند. شرکت کنندگان در این تحقیق در معرض سیگنال های الکترومغناطیس تلفن های واقعی یا تلفن های جعلی بدون سیگنال قرار گرفتند. کسانی که در معرض تابش الکترومغناطیس قرار گرفتند، به طور قابل توجهی دچار مشکل بیخوابی شدند و تغییراتی در الکوهای امواج مغزی آنها نیز مشاهده شد. 
تحقیقات نشان دادند که خوابیدن در خانه ای با Wi-Fi یا در آپارتمانی با چندین دستگاه Wi-Fi منجر به مشکلات مزمن بیخوابی می شود زیرا قرار گرفتن مداوم در معرض آلودگی Wi-Fi با خواب و الگوهای مناسب خواب تداخل پیدا می کند. برای بسیاری از مردم کم خوابی شروع مشکلات بزرگتر می باشد. 
2.    آسیب رساندن به رشد کودکی
قرار گرفتن در معرض فرکانس رادیویی غیرحرارتی از Wi-Fi و تلفن همراه با رشد طبیعی سلولی تداخل پیدا می کند. بررسی های انجام شده بر روی نمونه های حیوانی در سال 2004 این مسئله را تایید کردند و بررسی های مشابه آن در سال 2009 نیز دارای یافته های مشابهی بودند. در حقیقت قرار گرفتن در معرض این پرتوها در سنتز پروتئین اختلال ایجاد می کند که اختلال ایجاد شده آنقدر شدید است که در بافت های در حال رشد در کودکان و نوجوانان مشکل ایجاد می کند. بنابراین کودکان و نوجوانان که در مرحله رشد هستند، در مقابل این مشکل حساس تر خواهند بود. به طور خلاصه اینکه قرار گرفتن کودکان و نوجوانان در مقابل اشعه های Wi-Fi باعث اختلال در رشد آنها خواهد شد. 
3.    تاثیر بر روی سلول های رشد
وقتی گروهی از دانش آموزان کلاس نهم در دانمارک پس از خوابیدن در مجاورت تلفن های همراه دچار مشکل تمرکزی شدند، آزمایشی انجام دادند تا تاثیر Wi-Fi بدون سیم را روی گیاهان بررسی کنند. برخی گیاهان در اتاق هایی بدون امواج Wi-Fi رشد کردند و گروه دیگری از گیاهان در مجاورت دستگاه های Wi-Fi قرار گرفتند که به اندازه یک تلفن همراه دارای تابش امواج بودند. گیاهانی که به تابش پرتوها نزدیکتر بودند، رشد نکردند. 
4.    منحرف شدن عملکرد مغز
دانشمندان به بررسی عملکرد امواج Wi-Fi بر روی مغز پرداختند. با استفاده از فناوری MRI محققان دریافتند افرادی که در معرض اینگونه امواج قرار می گیرند، دچار کاهش فعالیت بعضی از بخش های مغز می شوند. 
5.    کاهش فعالیت مغزی در خانم ها
یک گروه 30 نفره که 15 زن و 15 مرد بودند، به صورت داوطلبانه مورد تست حافظه قرار گرفتند. این دو گروه در ابتدا بدون قرار گرفتن در معرض پرتوهای Wi-Fi تست را انجام دادند و هیچ مشکلی مشاهده نشد. پس از آن این افراد به مدت 45 دقیقه در معرض تابش های Wi-Fi قرار گرفتند و در زمان انجام تست فعالیت مغز اندازه گیری شد و تغییرات زیادی در فعالیت مغز خانم ها و سطح انرژی آنها مشاهده شد. 
6.    بی اثر کردن اسپرم 
مدت هاست می دانیم که گرمای طولانی مدت باعث از بین رفتن اسپرم ها می شود. اکنون مشخص شد که گرما تنها تهدید برای اسپرم ها نیست. تحقیقات نشان دادند که قرار گرفتن در معرض فرکانس های Wi-Fi باعث کاهش حرکت اسپرم ها و قطعه قطعه شدن DNA می شود. تحقیقات انجام شده بر روی نمونه های انسانی و حیوانی این مشکل را تایید کرده اند. 
7.    تاثیر بر روی باروری
تاثیر این امواج فقط بر روی اسپرم ا نیست. تحقیقاتی نشان داد که این امواج مانع تخمک گذاری نیز می شوند. طی یک آزمایش تعدادی موش به مدت 45 روز و هر روز 2 ساعت در معرض این امواج قرار گرفتند که سطح استرس اکسیداتیو در آنها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد. آسیب سلولی و تاثیر بر ساختار DNA احتمال بارداری غیر طبیعی یا مشکل در تخمک گذاری را افزایش داد. 
موسسه کارولینسکا در سوئد در سال 2011 یک هشدار جدی را بیان کرد که به شرح زیر می باشد: 
زنان باردار از دستگاه های از دستگاه های Wi-Fi استفاده نکنند و به علاوه از این دستگاه ها فاصله بگیرند. 
8.    افزایش فشار به قلب 
اگر زمانی که با شبکه های بی سیم یا تلفن های همراه LTE احاطه شده اید متوجه افزایش تپش قلب خود می شوید، بهتر است بدانید تصور و خیال نیست. یک تحقیق متشکل از 69 نفر گزارش داد که بسیاری از آنها نوعی واکنش جسمی واقعی را به فرکانس های الکترومغناطیسی تجربه کرده اند. یکی از این واکنش ها افزایش ضربان قلب می باشد، مشابه ضربان قلب فردی که دچار استرس شده است. 
9.    ارتباط Wi-Fi با سرطان 
این مسئله بسیار بحث برانگیز است، اما نمی توانیم نمونه های حیوانی تحقیقات را نادیده بگیریم که پس از قرار گرفتن در معرض تابش الکترومغناطیسی خطر بروز تومور در آنها افزایش پیدا کرد. به هرحال نمونه های اسانی کم هستند به همین دلیل نتایج و گزارش ها محدود می باشند. یک نمونه انسانی خانم 21 ساله ای است که دچار سرطان سینه شد. آنچه این خانم را مجزا می کند این است که در خانواده او سابقه سرطان سینه وجود نداشت و تومور سرطانی در بدن وی درست در محلی رشد کرد که تلفن همراه خود را حمل می کرد. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران