یک رژیم غذایی گیاهی میتواند به سلامت قلب شما کمک کند .
اگر شما اغلب از میوه و سبزیجات و لوبیا و غلات کامل و جایگزینهای گوشت مانند سویا مصرف میکنید ،بهتر است بدانید که به میزان خیلی کمتری در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و فشار خون ،کلسترول بالا  و دیابت نوع دو قرار دارید واگر از رژیم غذایی حاوی گوشت بیشتر استفاده کنید ،به احتمال بیشتری هم به مشکلات قلبی دچار می‌شوید .

رژیم غذایی گیاهی انواع متفاوتی دارد و سه نوع رایج آن عبارتند از :
-گیاهخواری :طرفداران این رژیم از هیچ کدام از محصولات حیوانی مانند گوشت و تخم مرغ یا مخصولات لبنی استفاده نمی‌کنند 
-گیاهخواری لاکتو :مصرف گوشت و تخم مرغ در این رژیم غذایی غیر مجاز بوده ولی امکان مصرف لبنیات و تخم مرغ وجود دارد 
-گیاهخواری لاکتو -اوو :مصرف گوشت ممنوع است ولی لبنیات  و تخم مرغ مجاز هستند 
شما میتوانید بدون آنکه یک گیاخوار باشید از این رژیم غذایی پیروی کنید .
تعدادی از افراد خود را نیمه گیاهخوار می نامند و این یعنی آن‌ها گاهی اوقات از گوشت و مرغ و ماهی استفاده میکنند .پسکاترین هم نام دیگری است که در آن فرد از گیاهان به همراه ماهی مصرف میکند .

چگونه تغییرات اولیه را ایجاد کنیم ؟

شما میتوانید در مراحل ابتدایی میزان مصرف میوه و سبزیجات و لوبیا و غلات کامل و اجیل  و دانه‌ها را افزایش دهید .با توجه به مواد غذایی مصرفی جدیدتان هم امکان تغییر مقدار مصرف محصولات حیوانی  و یا عدم مصرف آن‌ها وجود دارد .

حتماً با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا از مصرف مواد مغذی و مورد نیاز بدنتان اطمینان حاصل کنید .به عنوان مثال اگر کاملاً از مصرف مواد گوشتی اجتناب کنید ،باید به جای آن از ویتامین ب 12 استفاده کنید .همچنین بهتر است سطح کلسیم و آهن و زینک بدنتان را چک کنید .
اگر تصمیم دارید لبنیات را با شیربرنج ،شیر و اجیل ،شیرسویا یا سایر موارد گیاهی جایگزین کنید ،حتما به برچسب آن‌ها دقت کنید و میزان کلسیم و ویتامین د مصرفی خود را چک کنید .
به منظور جایگزینی پروتئین ناشی از گوشت ؛از لوبیا و عدس  و اجیل و دانه‌ها و کوینولا و توفو مصرف کنید .
حتماً در خصوص میزان مصرف چربی ،کالری  و قند و نمک با پزشکتان مشورت نمایید .ممکن است شما از محصولات لبنی مصرف نکنید ولی باز هم چربی و قند زیادی به بدنتان برسد .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران