سندروم عدم حساسیت به آندروژن شرایطی است که بر روی رشد جنسی فرد قبل از تولد و در دوران نوزادی تاثیر می گذارد. افراد مبتلا به این سندروم غالبا مرد هستند که دارای یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y در هر سلول می باشند. بدن این افراد قادر به پاسخ دادن به برخی هورمون های خاص مردانه (به نام آندروژن) نیست، به همین دلیل دارای ویژگی های زنانه هستند یا در رشد جنسی خود علائمی از مرد و زن نشان می دهند. 
سندروم عدم حساسیت به آندروژن زمانی اتفاق می افتد که بدن نتواند به هیچ عنوان از آندروژن ها استفاده کند. افراد مبتلا به این شرایط دارای اندام جنسی زنانه هستند، اما رحم ندارند. بنابراین دوره قاعدگی ندارند و قادر به بچه دار شدن نیستند (نابارور). این افراد به عنوان دختر بزرگ می شوند و دارای هویت جنسی زنانه هستند. 
این افراد دارای اندام جنسی داخلی هستند (دارای بیضه هستند) که خارج نشده اند و در داخل لگن یا شکم واقع شده اند. عدم نزول بیضه که در داخل شکم قرار گرفته، اگر از طریق جراحی برداشته نشود، ممکن است بعدها تبدیل به سرطان شود. 
افراد مبتلا به سندروم عدم حساسیت آندروژن در اندام تناسلی و زیر بغل خود موی خیلی کمی دارند یا اصلا مو ندارند. 
شکل نسبی و خفیف سندروم عدم حساسیت به آندروژن زمانی بروز می کند که بافت های بدن تا حدی به اثرات آندروژن حساس هستند. کسانی که به شکل نسبی این بیماری مبتلا می شوند، دارای ویژگی های طبیعی زنانه، ویژگی های زنانه و مردانه یا ویژگی های طبیعی مردانه هستند. این افراد به عنوان دختر یا پسر بزرگ می شوند و دارای هویت جنسی زن یا مرد می باشند. افراد مبتلا به سندروم عدم حساسیت به آندروژن در حالت خفیف، با ویژگی های مردانه متولد می شوند، اما اغلب نابارور هستند و در دوران بلوغ بزرگ شدن پستان را تجربه می کنند. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران