هنگامیکه باردار میشوید، بدنتان دستخوش تغییرات مختلفی میگردد. یکی از نخستین تغییراتی که ممکن است تجربه کنید، ترشح از واژن میباشد. این نکته بسیار حائز اهمیت است که نسبت به تغییرات طبیعی دوران بارداری آگاه باشید و در خصوص هرگونه تغییراتی که به نظر غیرطبیعی میرسند، پزشک خود را مطلع سازید.

 

ترشحات طبیعی واژینال چگونه است؟

ترشحات طبیعی دوران بارداری را لکوره مینامند. لکوره، رقیق و به رنگ سفید یا شیری است که دارای بوی خفیفی میباشد. این نوع ترشح کاملا طبیعی بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

 

در طول دوران بارداری از انجام موارد زیر خودداری کنید:

  • استفاده از تامپون – تامپون عامل ورود میکروب های جدید به داخل واژن است.
  • دوش واژینال – دوش و شستشوی واژینال، تعادل طبیعی باکتری های مفید واژن را برهم میزند و در نتیجه منجربه عفونت میگردد.
  • خود درمانی – ممکن است تصور کنید که این ترشحات، نوعی عفونت واژن است و خودتان اقدام به درمان آن کنید.

در عوض، این موارد را انجام دهید:

  • سعی کنید جهت راحتی بیشتر از نواربهداشتی های نازک استفاده کنید.
  • در خصوص بروز هرگونه تغییرات با پزشک خود مشورت نمایید.

ترشحات غیرطبیعی واژینال چگونه است؟

چنانچه ترشحات به رنگ سبز یا زرد و توام با بوی تند، خارش و قرمزی بود، به احتمال زیاد به عفونت واژن مبتلا شده اید. یکی از شایع ترین عفونت های واژینال در دوران بارداری، کاندیدیاز محسوب میگردد که بعنوان یک عفونت قارچی نیز شناخته میشود. یکی دیگر از علت های ترشحات غیرطبیعی نیز میتواند بیماری های مقاربتی باشد.

در خصوص ترشحات واژینال چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

هنگامیکه در ترشحات طبیعی واژن، تغییراتی رویت کردید، باید به پزشک مراجعه نمایید. هرگز سعی نکنید خودتان ترشح را تشخیص داده و درمان کنید. ممکن است لکه بینی در دوران بارداری امری طبیعی باشد اما باید به پزشک اطلاع داده شود.
پس از رویت لکه بینی یا خونریزی تا حدیکه نوار بهداشتی تان پُر شود، یا بیش از یکروز بطول بیانجامد و با درد و گرفتگی همراه باشد، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران