چربی قهوه ای  نوع خاصی ازچربی است که وقتی سردتان می شود فعالیت خود را آغازمی کند.  چربی قهوه ی درهوای سرد و برای کمک به حفظ  درجه حرارت بدن  تولید می شود. 
برخلاف چربی های سفید که کالری را ذخیره می کنند، چربی قهوه ای کالری را می سوزاند.  تجمع چربی قهوه ای درافرادی که  شاخص توده بدنی کمتری دارند و وزن متناسب دارند بیشتراست.  این نشاندهنده نقش چربی قهوه ای درسوخت و ساز بدن بزرگسالان است.
چربی قهوه ای درمقایسه با چربی سفید دارای میتوکندری بیشتری است.   میتوکندری ها موتور چربی قهوه ای هستند که با سوزاندن کالری گرمای بدن را تأمین می کنند.
چربی قهوه ای درقسمت های غیرقابل پیش بینی بدن یافت می شود.  بیشتردراطرف گردن و شانه ها ، قفسه سینه و پایین ستون فقرات کمری وجود دارد.
البته پیدا کردن چربی قهوه ای سخت است .  زیرا اغلب چربی قهوه ای و سفید دربافت چربی با هم مخلوط هستند.   با انجام سی تی اسکن پیدا کردن چربی های قهوه ای امکان پذیراست. 
چربی قهوه ای به حفظ گرمای بدن نوزادان کمک می کند زیرا بدن نوزادان هنوزتوانایی لرزین را ندارد. لرزیدن به گرم شدن بدن کمک می کند. چربی قهوه ای برای بزرگسالان که درمعرض هوای سرد قرارمی گیرند مانند یک ژاکت گرم داخلی است که  خونی را که باید به قلب و مغز برسد گرم نگه می دارد.
بنظرمی رسد که چربی قهوه ای قادراست ازچربی بدن بطورمنظم به عنوان سوخت استفاده کند. و به همین دلیل مورد توجه  پزشکان و محققان قرارگرفته است.  همچنین به نظر می رسد که ورزش کردن موجب تحریک هورمون هایی می شود که  چربی قهوه ای را فعال می کنند.
ازداروهایی که  چربی قهوه ای را می سوزاند می توان برای درمان افراد مبتلا به بیماری کبد چرب استفاده کرد.  کبد چرب عارضه ای است که بسیاری ازمردم جهان به آن گرفتارند.  در این بیماری  سلول های چربی در کبد تجمع  می کنند.   
محققان به دنبال این نکته هستند که بدانند آیا  خاصیت کالری سوزی چربی قهوه ای در کاهش وزن مؤثراست؟  اما درهرصورت شما انجام فعالیت های بدنی را دربرنامه کاهش وزن خود قراردهید.  
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران