اطلاع از دارویی که به تجویز پزشک مصرف می‌کنید حائز اهمیت زیادی است واظهار نظر کردن در این زمینه به هنگام گفت وگو با پزشک معالج خیلی مفید است .

و بخش مهمی از برنامه درمان را تشکیل میدهد اطلاعات شما میتواند به درمان کمک کند و اثر بخشی آن را افزایش دهد. .

چه کسانی می‌توانند افزوده بر روان‌درمانی از دارو درمانی سود ببرند؟؟؟؟

اشخاصی که واقعیت ها را لمس نمی‌کنند و از توهمات و خیالات واهی رنج میبرند .

اشخاص به شدت افسرده و مضطرب که برای کمک به خود ،کاری از آنها ساخته نیست.این اشخاص به احتمال زیاد به داروهای ضد افسردگی نیاز دارند .

اشخاص در اندیشه خودکشی و دیگر کشی باید از داروهای ضد افسردگی و روان‌درمانی فشرده استفاده کنند و گاهی از سایر امکانات مثل شوک الکتریکی و...

اشخاص که چند ماه ،به طور مرتب ،تحت روان درمانی قرار داشته اند و به نتیجه ای نرسیده آمد اغلب اوقات مصرف به اندازه داروهای ضد افسردگی به بهبود حال این عده کمک میکند .

مدت دارو درمانی چقدر است ؟؟؟

تاثیر اکثر داروهای آرام بخش تقریبا فوری است .بیمار معمولا پس از چند روز احساس بهتری پیدا می‌کند و از شدت افسردگی و اضطراب او کاسته می‌شود در غیر این صورت دوز دارو افزایش و یا طبقه دارویی تغییر می‌کند .

دارو های ضد افسردگی اغلب دیرتر اثر میکند

برای اطلاع از تاثیر دارو،سه تا پنج هفته باید صبر کرد .اگر در حال بیمار تغییری پیدا نکرد دارو قطع و دارویی دیگری تجویز میشود .

در صورت تاثیر مثبت تا چه زمانی باید به مصرف دارو ادامه داد؟؟؟

آرام بخش های خفیف مانند والیوم ،زاناکس ،اگر به مقدار زیاد و بیش از دوماه مصرف شوند ،بسیار خوآورو معتاد کننده هستند

اگر پس از چند هفته مصرف احساس بهتری پیدا نشد ، دارو را قطع کنند.

برخی داروها را باید به مدت طولانی مصرف کرد بیمارانی که به ناراحتی جنون -افسردگی مبتلا هستند باید به صورت ادامه دار لیتیوم مصرف کنند .مصرف ادامه دار لیتیوم از شدت نوسانات روحی میکاهد .

قطع مصرف این دارو ممکن است به تغییرات شدید حالات روحی منجر گردد.به همین دلیل برخی از بیماران برای تمام مدت عمر خود باید لیتیوم مصرف کنند .

این موقعیت تا اندازه ای با بیماران قند قابل قیاس است که در آن به مصرف روزانه انسولین برای کنترل قند خون نیاز است .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران