ایمپلنت دندانی چیست ؟
ایمپلنت دندان نوعی پایه  تیتانیومی سازگار با سلولهای بدن است از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود . بسیاری از مردم  بر این باورند که ایمپلنت جایگزین دندان می شود ؛ اما در واقع، ایمپلنت تنها جایگزین ریشه دندان می شود . 


چرا  ایمپلنت میکنیم ؟
اگر بیمار یک دندان و یا یک سری از دندانهایش را از دست بدهد ،  به وی پیشنهاد می شود که ایمپلنت و یا کاشت دندان را انجام دهد . نداشتن دندان می تواند باعث مشکلات متعددی، از جمله مشکلات جویدن یا خوردن شود.

انجام ایمپلنت دندانی و یا کاشت دندان ، احساس اعتماد به نفس بهنگام  لبخند زدن در فرد ایجاد میکند و دیگر برای ایجاد روابط اجتماعی دچار خجالت زدگی و ترس نمی شود . کاشت دندان به بیماران یک لبخند زیبا و اعتماد به نفس بیشتر می دهد   .


آیا ایمپلنت پس میزند ؟
خیلی به ندرت پیش می آید که بدن ایمپلنت دندان را پس بزند . استخوان فک به راحتی ایمپلنت را می پذیرد ، و ممکن است یکی از دلایل پس زدن ایمپلنت آلرژی به آلیاژ تیتانیوم  باشد . یکی دیگر از دلایل شکست ایمپلنت مراقبت از بیمار بعد از عمل جراحی است . عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به طور منظم باعث پس زدن ایمپلمت شده و در نهایت باعث افتادن آن می شود . مراقبت از ایمپلنت دندانی هیچ تفاوتی با دندان طبیعی ندارد و باید مانند دندانهای طبیعی از آنها مراقبت کرد . 


آیا مشخص می شود که ایمپلنت  کرده اید ؟
هیچ کس، حتی خود شما هم ، قادر به تشخیص ایمپلنت نخواهید بود . ایمپلنت کاملا به صورت طبیعی در دهان کاشته می شود . دندانپزشک مطابق با رنگ و شکل دندان های دیگر ایمپلنت می کند . تنها راه برای تشخیص ایمپلنت دندانی ، رادیوگرافی است که در آن ریشه فلزی نشان داده می شود .ن فلز که جایگزین ریشه دندان.


اخرین زمانی که می توانید ایمپلنت کنید ، کی است ؟
اخرین زمانی که می توان کاشت را انجام داد چهل سالگی است ،  اگر مراقبت از دندانها به درستی صورت گرفته باشد . اغلب بیمارانی که به طور منظم مسواک و نخ دندان می زنند ، و به توصیه های دندان پزشکی گوش میدهند می توانند ایملنت را انجام دهند . 


شانس شکست ایمپلنت چقدر است؟
در صد موفقیت انجام ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بیماران مختلف متفاوت است. حتی این مسئله در مورد ایمپلنت فک بالا و پایین نیز تفاوت دارد. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندانی ۹۵% گزارش شده است.
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران