چنانچه متوجه علائمي چون خونريزي يا دردهاي دوران بارداري شديد، بلافاصله با پزشك يا ماماي خود مراجعه كنيد. پزشك شما را معاينه ميكند تا متوجه شود كه خونريزي از دهانه رحم است يا خير؛ همچنين رحمتان را نيز بررسي ميكند. ممكن است پزشك انجام آزمايش را به شما توصيه نمايد تا هورمون گنادوتروپین جفتی انسان یا اچ سی جی (hCG) را بررسي نمايد و اين آزمايش را در 2، 3 روز آينده نيز تكرار ميكند تا متوجه شود آيا سطح هورمون هايتان به اندازه اي كه بايد، در حال افزايش است يا خير.

اگر خونريزي و درد را تجربه ميكنيد و پزشكتان كوچكترين شكي نسبت به حاملگي خارج از رحم دارد، بايد فورا جهت انجام سونوگرافي اقدام نماييد. اما چنانچه هيچ يك از اين علائم را نداريد اما لكه بيني تان ادامه دارد، بايد حدود هفته 7 ام بارداري يك سونوگرافي ديگر انجام دهيد.

در صورتيكه كارشناس سونوگرافي نطفه را با ضربان قلب طبيعي ببيند، بارداري تان بادوام خواهد بود و خطر سقط جنين تا حدود زيادي كاهش يافته است؛ اما چنانچه خونريزي ادامه داشت، بايد در آينده مجددا سونوگرافي انجام دهيد. در صورتيكه كارشناس سونوگرافي تشخيص دهد كه نطفه اندازه مناسبي دارد اما ضربان قلبي ندارد، بدين معناست كه نطفه زنده نميباشد.

اگر در سه ماهه سوم خود بسر ميبريد و سونوگرافي حاكي از داشتن دهانه رحم كوتاه يا باز است، ممكن است پزشكتان عمل سركلاژ را انجام دهد. در اين عمل، دهانه رحم را جهت جلوگيري از سقط جنين يا زايمان زودرس بخيه ميزنند و ميبندند.

چنانچه علائمي را تجربه ميكنيد كه بيانگر سقط جنين است، پزشكتان به اين اميد كه خطر سقط جنين را كاهش دهد، استراحت مطلق توصيه خواهد كرد. همچنين ممكن است انجام مقاربت را تا زمانيكه درد و خونريزي دادامه دارد، ممنوع اعلام كند. خود مقاربت منجربه سقط جنين نخواهد شد، اما در صورت دارا بودن اين علائم، پرهيز از اين امر ايده اي منطقي تلقي ميگردد.

ممكن براي چند هفته خونريزي و درد جزيي داشته باشيد. در اين مدت ميتوانيد از نوار بهداشتي (نه تامپون!) و استامينوفن (جهت كاهش درد) استفاده كنيد. چنانچه جنين سقط شود، درد و خونريزي وخيم خواهد شد.

شما ميتوانيد پس از اينكه جنين سقط شد، بافت را در ظرف تميزي نگهداري كنيد و جهت بررسي و آزمايش به آزمايشگاه ارسال كنيد تا از علت و چگونگي سقط آن آگاه شويد.

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران