موها و ناخن های شما به محافظت ازبدنتان کمک می کنند.  همچنین دمای بدن را نیزثابت نگه می دارند.  با افزایش سن مو و ناخن شما تغییرمی کنند. 

 

تغییرات مو و اثرات آن

تغییررنگ مو:  با افزایش سن موها ازقسمت بالا شروع به سفید شدن می کنند.  رنگ مو بتدریج روشنترشده و درنهایت سفید می شود.
موهای صورت و بدن نیزبه نوبه خود سفید می شوند.  

احتمال سفید شدن موهای زیربغل، سینه و ناحیه تناسلی کمترازموهای سرو صورت است.
 

سفید شدن مو بستگی به ژنتیک افراد دارد.  موهای نژاد سفید به نسبت آسیایی ها زودترسفید می شود.  مصرف مکمل های غذایی، ویتامین ها و سایرمحصولات تقویت کننده مانع سفید شدن و یا کاهش سرعت سفید شدن موها نمی شود. 
 

تغییرضخامت مو:  موها ازرشته های پروتئینی بسیاری ساخته شده اند. عمرعادی موبین 2 تا 7 سال است و پس ازآن می ریزد و موهای جدید جایگزین آن می شود.  تعیین پرپشتی و یا کم پشتی موهای افراد توسط ژن آنها مشخص می شود.

تقریباً همه افراد با افزایش سن دچارریزش مو می شوند.  موها نازکترمی شوند و رنگدانه ها نیزکمترمی شوند.  موهای ضخیم و پرپشت افراد درنهایت نازک، کم پشت و سفید می شوند.  بسیاری ازفولیکول های مو قادربه تولید مجدد مو نیستند.

علائم و نشانه های طاسی وریزش مودرمردان از30 سالگی آغاز می شود و بسیاری ازمردان با رسیدن به سن 60 سالگی کچل می شوند.  نوعی ازکچلی درآقایان بنام الگوی کچلی مردانه مربوط به هورمون مردانه تستوسترون می باشد.  ریزش مو ممکن است ازشقیقه ها و یا ازبالای سرآغازشود.
 

با افزایش سن ممکن است بدن و صورت نیزموهای خود را ازدست بدهند.  موهای صورت بخصوص در چانه و اطراف لب ها ممکن است ضخیم تربشوند.  موهای ابرو، گوش، و بینی مردان هم ممکن است بلندتر شده و ضخیم ترشوند.  
 

اگردچارریزش موی ناگهانی شدید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است نشانه ای از یک بیماری باشد.

 

تأثیرات پیری برناخن ها

ناخن ها آینه سلامتی ما هستند و به همین دلیل است که مراقبت ازناخن ها بسیاراهمیت دارد.
با افزایش سن ناخن ها دچارتغییر می شوند.  رشد ناخن آهسته ترشده و ممکن است شکننده بشوند.  احتمال زرد و مات شدن ناخن نیزوجود دارد.

 

ناخن بخصوص ناخن های پا ممکن است ضخیم و سخت شده و درگوشت فرو بروند.  فرو رفتن ناخن پا درگوشت (Ingrown toenails)  بیماری شایعی است.  
 

بیماری های دیگری نیزممکن است برای ناخن های پا اتفاق بیفتد.  تغییرات ناخن ها  ممکن است نشاندهنده بیماری هایی مانند کمبود ویتامین  آ، بیماری کلیوی، کمبود های تغذیه ای، دیابت ویا گردش خون ضعیف باشد.  


 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران