•    آیا می توانم از لیمو برای روشن کردن مناطق تیره پوست بدن خود استفاده کنم؟
 لیمو به دلیل اینکه حاوی اسید است دارای برخی از خواص روشن کنندگی طبیعی است و استفاده ازآن بی خطراست. اما ازمصرف لیمو درقسمت هایی ازپوست  که بتازگی وکس یا شیو شده اند خودداری کنید.  
 
•    پوست من پس ازاستفاده ازکرم های سفید کننده تیره شده .  لطفا مرا راهنمایی کنید.
گاهی اوقات استفاده از محصولات سفید کننده دردرازمدت می تواند باعث هیپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست) بشود.  این محصولات حاوی هیدروکینون است و بجای اینکه پوست شما را روشنترکند آن را تیره کرده است.  بهتراست با متخصص پوست مشورت کنید.  

 

•    پوست من تیره است بهترین کرم برای روشن شدن رنگ پوستم چه کرمی است؟
برای روشن پوست خود ابتدا شما ببینید چه چیزی موجب  تیره تر شدن پوستتان شده است.   معمولاًعلت  تیرگی پوست التهاب است.  التهاب ممکن است درنتیجه استفاده ازیکی ازمحصولات پوستی و حساسیت داشتن به آن باشد و یا ناشی ازجوش، آکنه، روزاسه و یا قرارگرفتن درمعرض نورخورشید باشد. 
بهترین کرم های روشن کننده حاوی هیدروکینون هستند و بهتراست متخصص پوست مقدارو مدت مصرف آن را تعیین کند.

 

•    آیا مصرف اسید کوجیک تأثیری برروشن شدن پوست دارد؟
اسید کوجیک ازمحصول درمان کننده پوست است که از نوعی قارچ به دست می آید.  مطالعات نشان داده که این محصول به عنوان یک روشن کننده  و مهارکننده ملانین اثرگذاراست.  

 

•    ازچه محصولاتی برای برطرف کردن لکه های بارداری استفاده کنم؟
لکه حاملگی یا ملاسما بسختی درمان  می شود.  ملاسما با ترکیبی از لایه بردارهای شیمیایی و روشن کننده موضعی پوست به همراه ترکیبات ضد آفتاب درمان می شود.   اما اگرملاسما به این درمان جواب ندهد ممکن است لازم باشد برای گرفتن نسخه ترکیبی به متخصص پوست مراجعه کنید. 

 

•    آیا ویتامینی برای روشن شدن پوست وجود دارد؟
ویتامین هایی که به روشن شدن پوست کمک می کنند عبارتند از:

 

ویتامین A: 
با توجه به کلینیک مایو، ویتامین A مسئول رشد سلولی درقالب رتینوئید است.   یکی دیگرازمزایای استفاده موضعی ازویتامین A به عنوان مرطوب کننده است.   ویتامین A   با افزایش گردش سلولی باعث جوانی پوست می شود.  ویتامین  A   یک ویتامین محلول درچربی و محصولی مؤثراست.   

ویتامین های B5 و B6:
ویتامین B5، به نام های اسید پانتوتنیک، و B6 به نام پیریدوکسین نیزشناخته می شوند.  این ویتامین ها برای رشد و نگهداری از سلامت چشم ، پوست و مولازم است.     

ویتامین سی:
ویتامین C در بسیاری ازعملکردهای بدن، از جمله افزایش کلاژن بسیارمهم است.   ویتامین C حتی در دوزهای بالا محصولی مطمئن است.   با این حال، با توجه به تحقیقات موسسه ملی بهداشت، ویتامین C می تواند با انواع داروها تداخل پیدا کند.  پیش ازمصرف مکمل ویتامین C با پزشک معالج خود مشورت کنید.

ویتامین E:
ویتامین E نه تنها یک ویتامین بلکه همچنین یک آنتی اکسیدان است.   ویتامین E می تواند رادیکال های آزاد سیستم های خاصی از بدن از جمله پوست را کاهش دهد.  ویتامین  E  هم مانند ویتامین A درکرمهای پوست موضعی استفاده می شود. 

 

به گزارش انجمن رژیم غذایی آمریکا، ویتامین E یکی از ویتامین هایی است که به طور معمول به اندازه کافی از رژیم غذایی  دریافت نمی شود.  این انجمن مصرف روزانه  15mg  از ویتامین E را توصیه می کند.
 

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران