تیرگی پوست زیربغل معمولاً یک بیماری یا مشکل پزشکی نیست.  عوامل متعددی می تواند موجب تیرگی رنگ پوست زیربغل بشود.  

 

بعضی ازعوامل اصلی تیرگی زیربغل عبارتند ازاستفاده دائمی ازکرم های موبر، تعریق بیش ازحد، اصلاح موهای این قسمت، تجمع سلول های مرده و استفاده ازدئودورانت های ضد عرق و حاوی الکل
 

شما به راحتی می توانید با استفاده از درمان های خانگی ساده که مؤثر، طبیعی و مقرون به صرفه هستند، از تیرگی زیربغل خود خلاص شوید.    
 

اما گاهی این تیرگی ناشی ازیک مشکل پزشکی بنام آکانتوز نیگریکانس است که براثرمقاومت به انسولین، چاقی، اختلالات هورمونی، برخی داروها، و سرطان بوجود می آید.
 

اگرتیرگی زیربغل به علت یکی ازاین شرایط باشد بهتراست برای تشخیص و درمان مناسب به پزشک مراجعه کنید.
دراینجا چند روش  برای رها شدن از تیرگی زیر بغل را توضیح می دهیم:

سیب زمینی  
سیب زمین گیاهی با خاصیت اسیدی خفیف است که یک سفید کننده طبیعی  است که برخلاف سفیدکنندگی قوی هیچگونه تحریک پوستی ایجاد نمی کند.
•    با یک برش نازک از سیب زمینی  زیر بغل خود را مالش دهید.
•     سیب زمینی را رنده کرده  و آب آن را به  مدت 15 تا 20 دقیقه به قسمت های تیره رنگ بمالید وپس ازخشک شدن آن را با آب ولرم بشویید.
•    برای رسیدن سریع به نتیجه بهتراین کاررا دو بار در روز انجام دهید.

خیار   
خیارهم مانند سیب زمینی دارای خواص سفید کنندگی طبیعی است و به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند.
•     یک تکه خیارنازک یا آب خیاررا بر روی زیربغل خود مالش دهید.  این کار را یک  یا دو بار در روز تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهید.   
•     مخلوطی از آب خیار با پودر زردچوبه وکمی آب لیمو تهیه کنید.  این خمیر را به مدت 30 دقیقه بر روی قسمت های تیره قراردهید و سپس با آب بشویید.   
•    این درمان خانگی را هرروز یکبارانجام دهید تا به  نتیجه مطلوب برسید.

لیمو  
لیمو یک سفید کننده طبیعی است که همچنین ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی نیزهست به همین علت از لیمو در درمان مشکلات مختلف پوستی از جمله تیرگی زیر بغل استفاده می شود. استفاده ازلیمو ممکن است پوست شما را خشک کند پس بهتراست پس ازاستفاده از آن درصورت نیازاز مرطوب کننده استفاده کنید.
•    برای ازبین بردن سلول های مرده پوست و روشن شدن زیر بغل یک قطعه لیمو را به مدت چند دقیقه بر روی پوست مالش دهید و بگذارد 10 دقیقه بماند سپس با آب بشویید.  برای لایه برداری بهتر،  می توانید کمی شکر به  لیمو اضافه کرده و سپس از آن استفاده کنید.  این کار را چند بار در هفته  تکرارکنید.
•    با کمی پودر زردچوبه ، عسل و ماست ساده و آب لیمو مخلوطی درست کنید و آن را به  مدت 10 دقیقه  روی زیر بغل خود قراردهید و سپس آن را بشویید.  
•    ازاین ماسک سه یا چهاربار درهفته استفاده کنید.
 
جوش شیرین  
ازجوش شیرین می توان مانند یک اسکراب لایه بردار برای خلاص شدن ازتیرگی زیر بغل استفاده کرد.  این کار به ازبین بردن سلول های مرده پوست که یکی ازعلل اصلی تیرگی بغل  است و همچنین بازشدن منافذ پوست کمک خواهد کرد.
1.    خمیرسفتی ازمخلوط جوش شیرین و آب تهیه کنید.
2.    زیر بغل خود را با این خمیرمالش دهید.
3.    زیربغل خود را شسته و خشک کنید. 
4.    این ماسک را چند باردرهفته تکرارکنید.
 همچنین می توانید از قسمت های مساوی جوش شیرین و آرد ذرت برای ازبین بردن بوی بدن استفاده کنید.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران