این بیماری برای هر فردی با دیگری متفاوت است و در صورتی که نشانه‌های زیادی ندارید ،مجبور به آغاز درمان نیستید .پزشکتان وضعیت سلامتی شما را بررسی خواهد کرد .
درمان شما با هدف کاهش تعداد گلبولهای قرمز  و جلوگیری از تولید بیشتر آن‌ها و سایر پیامدها صورت می‌گیرد .روش های درمانی موجود برای پلی سیتمی ورا عبارتند از :

1.حجامت 
حجامت اولین روش درمانی برای این بیماری میباشد که در آن خون از رگها گرفته می‌شود .این روش شباهت زیادی با اهدای خون دارد و هدف آن کاهش تعداد گلبولهای قرمز خون است .پس از آن خون رقیق تر شده  و جریان آن بهبود می‌یابد  و فرد هم حس بهتری خواهد داشت .سردرد و سرگیجه هم بهبود خواهند یافت .پزشکتان در خصوص تعداد دفعات مورد نیاز برای حجامت تصمیم خواهد گرفت .این روش تنها درمان مناسب برای عده‌ای از افراد مبتلا به پلی سیتمی ورا است .

2.اسپرین با دوز پایین 
اسپیرین از چسبندگی پلاکت ها به هم جلوگیری میکند و در این حالت احتمال لختگی خون  و حملات قلبی و سکته هم کاهش می‌یابد .بیشتر افراد مبتلا به پلی سیتمی ورا این درمان را دریافت میکنند .

3.داروهایی که تعداد سلولهای خونی را کاهش میدهند 
اگر حجامت و اسپیرین اثر بخشی زیادی نداشته باشند ،پزشکتان دارویی با نام هیدروکسی اوره را تجویز خواهد کرد که تعداد گلبولهای قرمز خونی را کاهش میدهد  و علایم را بهبود می‌بخشد .
داروی دیگری با نام هینترفرون الفا هم به سیستم ایمنی کمک میکند تا تعداد سلولهای خونی را کاهش دهد .دارویی با نام روکسولیتینیب هم برای افرادی تجویز می‌شود که با مصرف هیدروکسی اوره بهبود نیافته اند و یا تحمل عوارض جانبی آن را ندارند .
اگر شما خارشی شدید  و دائمی داشته باشید ،پزشکتان انتی هیستامین تجویز خواهد کرد .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران