درمان ذهن و بدن برای پسوریازیس
استرس یک عامل قوی درتشدید پسوریازیس است و موجب  تحریک این اختلال و تشدید علائم می شود. همچنین خود بیماری پسوریازیس هم می تواند استرس و اضطراب را بدتر کند.
پسوریازیس یک بیماری است که استرس نقش مؤثری درآن دارد، بنابراین مدیریت استرس برای تسکین پسوریازیس بسیارمهم است.
مدیریت هرگونه آشفتگی درونی به کاهش ناراحتی های فیزیکی کمک می کند.  کاهش استرس و مدیریت پسوریازیس دردرمان بیماری بسیارمؤثراست.  
بیماران می توانند با تمرینات ذهنی و بدنی مانند مدیتیشن، بیوفیدبک، آروماتراپی و رفتاردرمانی آشفتگی درونی خود را کاهش داده و ازمیزان ناراحتی های فیزیکی خود نیزبکاهند.

مراقبه
برخی از انواع مدیتیشن شامل نشستن در یک مکان آرام و تمرکز بر تنفس است که به آرامش شما کمک می کند.  رشته های دیگرمراقبه مانند تای چی شامل حرکات فیزیکی تکراری است که هم ذهن و هم بدن درانجام حرکات درگیرهستند.  همه اشکال مراقبه مستلزم تمرکز آرام  برای استراحت بدن و آرام کردن ذهن است.
مراقبه می تواند درد مزمن، اضطراب  و سطح هورمون استرس را کاهش دهد.  تحقیقات نشان میدهد که افراد مبتلا به پسوریازیس پس ازانجام مدیتیشن بهبود درعلائم فیزیکی و درد را گزارش کرده اند.

تمرکز حواس
افرادی که از مدیتیشن همراه با تمرکز حواس استفاده می کنند که شامل تمرکز بر روی ذهن و بدن و درلحظه بودن است،   بهتر قادر به مقابله با درد های مزمن  می باشند.   
تمرکز حواس برای کاهش اضطراب و پریشانی روانی درافراد مبتلا به بیماری های مزمن مؤثراست.

بیوفیدبک
درروش بیوفیدبک،  درمانگران از وسایلی برای پیگیری شاخص های استرس مانند فشار خون، ضربان قلب، تنش عضلانی، و یا درجه حرارت پوست استفاده می کنند.  درحال استفاده ازاین تکنیک های تمدد اعصاب بمنظورازمیان بردن استرس، عملکردهای بدن درحال تغییر است و باعث کاهش فشار خون و یا کاهش ضربان قلب می شود.  
بیوفیدبک ممکن است به شما درکنترل اضطراب و استرس کمک کند و موجب کاهش عود پسوریازیس می شود.

آبگرم درمانی
برای مدت طولانی در آب معدنی بمانید تا بدنتان ریلکس شود و موجب آرامش ذهن  و نرم شدن پلاک های  پسوریازیس بشود.  با بررسی درمان های مکمل برای پسوریازیس،  آبگرم درمانی در میان سه درمان اول جایگزین برای پسوریازیس قراردارد. 
 حمام با آب معدنی و یا آبگرم شوردردرمان پسوریازیس  بسیار مؤثر است، به خصوص با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش که درواقع همانند آفتاب گرفتن و فرورفتن دردریای آب شوراست.

آروماتراپی
آروماتراپی شامل استفاده از بوهای خوش و اسانس گل ها و گیاهان برای کمک به آرامش بیماراست.   بوی خوش را می توانید درهواپخش کنید و یا ازروغن های خوشبو برای ماساژ استفاده کنید و یا در یک وان پرازنمک معطر درازبکشید.
درروش آروماتراپی، که دراواخر قرن 20  رایج شده،  پیام های شیمیایی به مرکز خلق و خو و احساسات مغز ارسال می شود. 
افراد مبتلا به پسوریازیس می توانند  ازاثرات آرام بخش  رایحه درمانی و خواص ضد باکتری و ضد قارچی اسانس های خاص بهره مند شوند.   به گفته بنیاد ملی پسوریازیس،  بابونه، درخت چای، گل رزو روغن اسطوخودوس  بهترین انتخاب برای درمان پسوریازیس است.


رفتاردرمانی شناختی 
رفتاردرمانی شناختی براین باوراست که افکار، احساسات و رفتارها درتعامل با یکدیگرمتمرکز است.  ازطریق رفتاردرمانی شناختی ، شما می توانید الگوهای منفی افکاری را که منجر به استرس و یادگیری مهارت ها می شود تغییردهید.  
رفتاردرمانی شناختی درکاهش اضطراب با موفقیت همراه بوده  و با این روش مدیریت استرس  و درمان بعضی از اختلالات خلق و خو انجام می شود.
اگر استرس مانعی برای مدیریت پسوریازیس شما است،  شما می توانید علاوه بررفتاردرمانی شناختی ازگزینه های دیگرنیزبرای شفای ذهن و بدن بهره مند شوید.   
 
 


 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران