نحراف ستون فقرات چییست و چه عاملی آن را سبب می شود؟

اگر به کمر یک نفر نگاه کنید خواهید دید که ستون فقرات تا وسط صاف است. وقتی شخصی دچار انحراف ستون فقرات است استخوان پشتش به سمتی تاب دارد. زاویه ی تاب یا کجی می تواند کوچک، بزرگ یا بین آن دو باشد. ولی هر انحراف که که بیشتر از 10 درجه تاب داشته باشد به عنوان انحراف ستون فقرات شناخته می شود. پزشکان معمولا از حروف c و sبرای توصیف تاب استخوان پشت استفاده می کنند.

شما احتمالا به ستون های فقرات زیادی نگاه نمی کنید، اما چیزی که ممکن است راجع به انحراف ستون فقرات یک نفر متوجه شوید شیوه ی ایستادن آنهاست. آنها ممکن کمی لمبر بیاندازند یا شانه ها یا کفل هایشان در یک راستا نباشد. چه چیزی انحراف ستون فقرات را سبب می شود؟ در تقریبا 80 درصد موارد پزشکان دلیل مشخصی برای انحراف ستون فقرات پیدا نمی کنند. انحراف ستون فقرات بدون دلیل مشخص چیزی است که پزشکان معمولا به آن idiopathic ((پزشکی - وابسته به بیماری که علت آن معلوم نیست) گزین آسیب ).

بعضی از انحرافات ستون فقرات دلیل واضح دارند. پزشکان این انحرافات را به دو دسته ی - ساختارمند و غیر ساختارمند – تقسیم می کنند. در انحراف ستون فقرات غیر ساختارمند ستون فقرات عادی کار می کند اما خمیده به نظر می رسد. چرا این اتفاق می افتد؟ تعدادی دلیل برای آن وجود دارد، مانند بلند تر بودن یکی از پاها از دیگری، تشنج های عضلانی، یا التهاباتی مانند آماس آپاندیس. وقتی این مشکلات درمان شوند این نوع از انحراف ستون فقرات معمولا از بین می رود.

در انحراف ستون فقرات ساختارمند تاب ستون فقرات سفت است و تغییر ناپذیر است. دلایل شامل: - فلج قشر مخی cerebral palsy - پلاسیدگی عضلانی muscular dystrophy - نقص مادرزادی - انواع عفونت ها - تومور - وضعیت ژنتیکی مانند سندروم مارفان و سندروم طلوع(marfan & down syndrome) انحراف ستون فقرات مادرزادی در رشد کمر نوزاد پیش از تواد آغاز می شود. مشکلات مربوط به استخوان های کوچک در پشت به نام مهره های ستون فرات می توانند باعث تاب برداشتن ستون شوند. مهره ها ممکن است ناکامل باشند یا به شکل مناسبی از هم جدانشده باشند. پزشکان ممکن است این وضعیت را زمانی که نوزاد به دنیا آمد تشخیص بدهند. یا ممکن است تا دوران نوجوانی متوجه آن نشوند. سابقه ی فامیلی و ژنتیک می توانند عوامل خطرناک در انحراف ستون فقرات با علت شناخته نشده باشند. اگر شما یا فرزندانتان در این شرایط هستید مطمئن شوید که سایر فرزندانتان مرتبا تحت نظارت پزشکی قرار بگیرند. انحراف ستون فقرات بیشتر در دوران جهش های رشدی نمود پیدا می کند، زمانی که کودکان در سن بین 10 تا 15 به سر می برند. تقریبا تعداد دختران و پسرانی که مبتلا به انحراف اصلی ستون فقرات با دلیل ناشناخته هستند با هم برابر است. اما احتمال بدتر شدن انحراف در دختران 10 برابر بیشتر از پسران است و ممکن است نیاز به درمان داشته باشد. انحراف ستون فقرات معمولا در دوره ی نجوانی تشخیص داده می شود و می تواند تا دوران بلوغ ادامه پیدا کند.

هرچه زاویه ی انحراف بیشتر باشد احتمال شدید تر شدنش در طول زمان بیشتر است.اپر در گذشته سابقه ی انحراف ستون فقرات داشته اید حتام مرتبا با پزشکتان وضعیت کمر را چک نمایید. انحراف ستون فقرات زوال آفرین (degenerative) بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. معمولا در قسمت های پایین کمر هنگامی که دیسک و ستون شروع به فرسایش می کنند ، هرچه سن بالا تر رود گسترش می یابد. آیا قابل پرهیز است؟ نه. پس تمام شایعاتی را که درباره آن شنیده اید از قیبل\\\\\\" آسیب های ورزشی در کودکی باعث انحراف ستون فقرات می شوند\\\\\\" حقیقت ندارد. به همچنین اگر کودکتان در مدرسه است بهتر است در مورد وزن کتاب هایی که حمل می کند نگران باشید. زمانی که کوله پشتی سنگین باشد ممکن است باعث درد کمر، شانه و گردن گردد اما باعث انحراف ستون فقرات نمی شود. طرز ایستادن غلط چطور؟ شیوه ای که یک نفر می ایستد یا می نشیند بر روی احتمال ابتلا به انحراف ستون فقرات هیچ تاثیری ندارد. اما ستون فقرات منحرف ممکن است لمبر دادگی واضحی را سبب شود. اگر فرزندتان قادر نیست که صاف بایستد از پزشکتان بخواهید تا ستون فقراتش را معاینه کند.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران