اگر به دنبال ترکیبات طبیعی برای مراقبت از دندان ها و لثه های خود هستید، محصولات زیادی وجود دارند که می توانید امتحان کنید. به یاد داشته باشید که انتخاب هر یک از این محصولات به معنای کنار گذاشتن مسواک، نخ دندان یا دهانشویه نیست. همچنان باید از این روش ها برای محافظت دهان و دندان استفاده کنید تا لبخندی زیباتر داشته باشید. 
ایمن و موثر 
محصولات طبیعی برای مراقبت از دهان و دندان معمولا ایمن هستند. با این حال هنوز بررسی هایی برای تعیین بهترین و موثرترین محصول برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه در حال انجام می باشد. بدون شک فلوراید به شما کمک می کند تا از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کنید. تقریبا همه خمیردندان ها دارای فلوراید هستند. 
پراکسید هیدروژن، چای و روغن ها 
برخی مواد طبیعی و گیاهی، از جمله موادی که در غذاها و نوشیدنی های ما موجد هستند، می توانند به پاکسازی دندان ها کمک کنند. این مواد را می توانید از فروشگاه ها یا داروخانه ها تهیه کنید. این مواد عبارتند از: 

  • جوش شیرین (بی کربنات سدیم)
  • پراکسید هیدروژن (باید با دقت رقیق شود، زیرا این ماده ممکن است باعث سوختگی لثه شود). 
  •  چای سبز 
  • اکالیپتول، منتول و روغن درخت چای 
  • آدامس یا قرص زایلیتول 
  • ویتامین D

جوش شیرین با پوسیدگی دندان ها مقابله می کند و پراکسید نیز به مبارزه با برخی باکتری های خاص دهان می پردازد. بهتر است پراکسید را با آب رقیق کنید تا قدرت آن کم شود. مصرف پراکسید خالص باعث سوختگی لثه ها می شود. 
در یکی از پژوهش های انجام شده محققان دریافتند که شستن دهان با چای سبز از فرسایش دندان ها جلوگیری می کند. در یک پژوهش دیگر نیز محققان دریافتند مصرف برخی غذاهای نشاسته دار مانند کیک یا کراکر باعث پوسیدگی دندان ها می شود و بالاخره اینکه افرادی که به طور منظم چای سبز می نوشند، لثه های سالم تری نسبت به دیگران دارند. 
روغن هایی مانند اکالیپتول، منتول و روغن درخت چای به کشتن باکتری های داخل دهان کمک می کنند و در نتیجه از التهاب لثه ها پیشگیری می کنند. این ترکیبات را در خمیر دندان ها و دهان شویه ها نیز می بینید. 
استفاده از زایلیتول به جای قند به کاهش پوسیدگی کمک می کند. این محصول به شکل آدامس یا قرص موجود است، اما چگونگی تاثیر و عملکرد آن هنوز مشخص نشده است. این ماده می تواند میزان پوسیدگی دهان را در بزرگسالان تا 10 درصد کاهش داده و با افزایش تولید بزاق خشکی دهان را نیز برطرف کند. 
ویتامین D برای دهان مفید است. این ویتامین به بدن کمک می کند تا باکتری ها را از بین ببرد. بررسی ها نشان داده اند که کمبود ویتامین D بیشتر باعث بروز بیماری های لثه می شود. 
برخی غذاها و نوشیدنی های حاوی ویتامین D عبارتند از تخم مرغ، تن، ماهی آزاد و آب پرتقال غنی شده. به یاد داشته باشید که دندانپزشک می تواند مواد طبیعی مففید برای دهان و دندان را معرفی کند. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران