از آنجایی که بدن شما ویتامین ب 12 تولید نمیکند ،شما باید آن را با مصرف محصولات حیوانی و یا مکملها جذب کنید و البته نحوه مصرف شما باید منظم و طبق برنامه باشد .میزان دقیق مصرفی شما و منبع مناسب آن هم با توجه به سن ،رژیم غذایی مصرفی ،بیماری های فرد و در بعضی موارد داروهای مصرفی تعیین می‌شود .

 

فقر ویتامین ب 12 چگونه درمان می‌شود ؟

اگر شما به کم خونی حاد و یا اختلالاتی در جذب آن مبتلا باشید ،ابتدا باید فقر این ماده را با تزریق ویتامین ب 12 جبران کنید و پس از آن تزریق های مکرر ،مصرف دوز بالایی از داروهای خوراکی و یا درمان های از راه بینی توصیه می‌شود .

اگر شما از محصولات حیوانی مصرف نمی‌کنید ،میتوانید رژیم غذایی خود را تغییر دهید و از غلات سرشار از ویتامین ب 12 ،مکملها یا تزریق این ماده استفاده کنید .حتی میتوان کمبود این ماده را با مصرف داروهای خوراکی با دوز خیلی بالا جبران نمود .

سالمندان باید روزانه از یک مکمل ب 12 و یا مولتی ویتامین های حاوی ب 12 مصرف نمایند .

بیشتر افرادی که به این وضعیت دچارند،با درمان بهبود می یابند ولی آسیب دیدگی اعصاب که از کبود ویتامین ب 12 نشأت می‌گیرد ،دائمی خواهد بود .

 

چگونه از ابتلا به فقر ویتامین ب 12 پیشگیری نماییم ؟

بیشتر افراد میتوانند با مصرف مقدار کافی از گوشت ،مرغ ،غذاهای دریایی و محصولات لبنی و تخم مرغ کمبود ویتامین ب 12 را جبران نمایند .

اگر شما از محصولات حیوانی مصرف نمیکنید و یا یا به نوعی بیماری مبتلا هستید که جذب کافی مواد غذایی را مختل میکند ،متخصصان به شما پیشنهاد میکنند که یک مولتی ویتامین حاوی ویتامین ب 12 و یا سرئالهای حاوی این ماده را برای صبحانه مصرف کنید .

در صورت مصرف مکملهای ویتامین ب 12 ،به پزشکتان اطلاع دهید تا از عدم تداخل آن‌ها با سایر داروهای مصرفی تان اطمینان یابید .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران