برخی عوامل باعث کاهش میل جنسی می شوند که در این مقاله به آنها می پردازیم: 

اضطراب 


برخی افراد زمانی که تحت فشار و اضطراب هستند، کارهای خود را به خوبی انجام می دهند. اما رابطه جنسی جز این کارها محسوب نمی شود. اضطراب در محل کار، خانه، یا در روابط برای هر کسی ممکن است رخ دهد. چگونگی کنترل این اضطراب ها به یک روش سالم بسیار موثر خواهد بود. شما می توانید کارهای زیادی برای کنترل آن انجام دهید و پزشک و مشاور نیز به شما کمک می کنند. 

مشکلات مربوط به پارتنر 


مشکلاتی که پارتنر شما دارد، مهمترین عوامل کاهش دهنده میل جنسی هستند. برای خانم ها احساس نزدیکی و صمیمیت نقش مهمی دارد. برای هر دو جنسیت بحث و جدل، ارتباطات ضعیف، احساس خیانت و یا عدم اعتماد باعث کاهش میل جنسی می شوند. اگر برطرف کردن این مشکلات کار سختی است بهتر است با مشاور یا زوج درمان صحبت کنید. 

نوشیدنی های الکلی


نوشیدن الکل زیاد باعث کاهش میل جنسی می شود. به علاوه مست بودن باعث کاهش تمایل جنسی پارتنر می شود. بنابراین مصرف مشروبات الکلی را کاهش دهید. 

کم خوابی 


اگر میل جنسی شما پس از تحریک شدن دوباره کم شد شاید به دلیل کمبود خواب باشد. آیا خیلی دیر می خوابید یا صبح ها خیلی زود از خواب بیدار می شوید؟ آیا دچار یکی از اختلالات خواب هستید، به عنوان مثال آپنه خواب یا مشکل بی خوابی؟ هر عاملی که خواب و استراحت شبانه را مختل سازد، باعث کاهش میل جنسی نیز می شود. خستگی شدید نیز کاهش میل جنسی را در پی دارد. روی عادت های خواب خود کار کنید و اگر این مسئله موثر نبود با پزشک خود مشورت کنید. 

وجود فرزندان 


زمانی که پدر یا مادر می شوید، میل جنسی شما تغییری نکرده است. اما گاهی به دلیل وجود فرزندان یا رسیدگی به آنها فرصت های با هم بودن را از دست می دهید. می توانید با استخدام پرستار زمان هایی را به بودن با هم اختصاص دهید و علاوه بر پدر و مادر، زن و شوهر خوبی هم باشید. 

داروها 


بعضی از داروها میل جنسی را کاهش می دهند. برخی انواع این داروها عبارتند از: 

  • ضدافسردگی ها 
  • داروهای فشار خون 
  • قرص های ضدبارداری (برخی بررسی ها نشان می دهند این قرص ها با کاهش میل جنسی در ارتباط هستند)
  • شیمی درمانی داروهای ضد HIV
  • فیناستراید 

تغییر دارو یا میزان مصرف آن موثر خواهد بود – در این باره با پزشک خود مشورت کنید و هرگز مصرف دارو را سر خود قطع نکنید. بنابراین اگر شروع مصرف داروی جدید میل جنسی شما را تحت تاثیر قرار داد، به پزشک خود اطلاع دهید. 

تصویر ناخوشایند نسبت به اندام 


اگر اندام خود را دوست داشته باشید، تمایلات جنسی شما نیز بیشتر خواهد بود. سعی کنید اندام خود را همانطور که هستنید، بپذیرید، حتی اگر قرار است آنها را تغییر دهید. احساس خوب داشتن نسبت به خود باعث بهبود خلق و خو می شود. اگر همسرتان نسبت به اندام خود اعتماد به نفس کمی دارد، سعی کنید به وی اطمینان بدهید که برای شما زیباست. 

چاقی 


اضافه وزن و چاقی ممکن است بر روی عملکرد جنسی شما تاثیر بگذارد و از روابط جنسی خود لذت نبرید، آنطور که می خواهید عملکرد جنسی نداشته باشید یا دچار اعتماد به نفس کم شوید. با مراجعه به مشاور و بالا بردن اعتماد به نفس و البته کاهش وزن عوامل موثری هستند. 

اختلالات نعوظ 


مردان مبتلا به اختلالات نعوظ اغلب نگران چگونگی عملکرد جنسی خود خواهند بود و این نگرانی بر روی تمایل جنسی آنها تاثیر می گذارد. اختلال نعوظ قابل درمان است و زوجین نیز می توانند اقداماتی انجام دهند و از تاثیر این اختلال بر روی روابط خود پیشگیری کنند. 

کاهش سطح هورمون تستوسترون

 
هورمون تستوسترون سوخت مهمی برای عملکرد جنسی محسوب می شود. با افزایش سن، سطح این هورمون در مردان کاهش پیدا می کند. با کاهش این هورمون برخی از مردان دچار کاهش تمایلات جنسی می شوند. 

افسردگی

 
افسردگی باعث کاهش لذت در زمینه های مختلف، از جمله میل جنسی، می شود. به همین دلیل افسردگی باید درمان شود. اگر برای درمان افسردگی دارو مصرف می کنید و میل جنسی شما کاهش پیدا کرده، به پزشک اطلاع دهید زیرا برخی داروهای ضدافسردگی باعث کاهش میل جنسی می شوند. 

یائسگی 


برای بسیاری از خانم ها میل جنسی در زمان یائسگی کم می شود. این عامل به خاطر بروز نشانه های یائسگی از جمله خشکی واژن و مقاربت دردناک بروز می کند. اما خانم ها با یکدیگر متفاوت هستند و برخی از آنها پس از یائسگی نیز فعالیت های جنسی خوبی دارند که با سلامت جسمی و اعتماد به نفس بالا همراه است. 

عدم نزدیکی و صمیمیت 


رابطه جنسی بدون احساس صمیمیت باعث کاهش میل جنسی می شود. صمیمیت مهم تر از رابطه جنسی است، بنابراین زمان هایی را به با هم بودن اختصاص دهید بدون اینکه در این زمان ها رابطه جنسی برقرار کنید. با یکدیگر صحبت کنید و نیازهای خود را به یکدیگر بگویید. به روش های مختلف و بدون رابطه جنسی عشق خود را به یکدیگر بیان کنید. احساس نزدیکی و صمیمیت باعث بهبود رابطه جنسی می شود. 
روش های متداول و بی خطر برای افزایش میل جنسی عبارتند از: 

  • مراقبه و ذهن اگاهی: در این روش توجه فرد به طور کامل به حواس فیزیکی و در لحظه اکنون معطوف می شود. 
  • مصرف مکمل هایی که باعث افزایش یا تنظیم سطح هورمون تستوسترون در بدن می شوند. 
  • طب سوزنی 
  • یوگا: بررسی ها نشان داده اند خانم هایی که یوگا تمرین می کنند، پس از 12 جلسه تمرین بهتر به ارگاسم می رسند و تمایلات بیشتری دارند. 
  • داروی بوپروپیون. یک داروی ضدافسردگی است که می تواند سطح دوپامین و نوراپی نفرین را افزایش دهد. این دو هورمون برای تحریک جنسی ضروری هستند. 
  • رژیم غذایی سالم: انتخاب یک رژیم غذایی سالم علاوه بر تاثیراتی که بر سلامت جسم دارد، باعث بهبود میل جنسی نیز می شود. 

توصیه می شود در صورت کاهش تمایلات جنسی یا بروز هر گونه مشکل در عملکرد جنسی به پزشک و مشاور مراجعه کنید و در مورد استفاده از هر گونه دارو و مکمل ابتدا با پزشک مشورت کنید. 
منابع:

http://www.prevention.com/sex/better-sex/treatments-low-libido-and-lack-sex-drive
http://www.webmd.com/sexual-conditions/ss/slideshow-sex-drive-killers#next

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران