منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
در مورد تشخيص دقيق بيماري دو قطبي سوال دارم، ايا ازروي آزمايش ام آر آي ميتوان دقيقا تشخيص داد كه فردي مبتلا به اين بيماري است يا خير؟ و نيز در صورت تشخيص اين بيماري بهتر است به خود فرد موضوع بيان شود يا خير؟
پاسخ
دکتر علی ادیبی دکتر علی ادیبی
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

ریشه داشتن شرایط روان‌پزشکی مانند اختلال‌های افسردگی و اضطراب در مغز وسیعاً پذیرفته شده است. بیشتر شواهد مربوط به نقش نواحی خاص مغزی در روان‌پزشکی از تصویربرداری مغزی به‌دست‌آمده است که شامل شیوه‌های مختلف نگاه کردن به مغز است. فناوری‌هایی مانند تصویربرداری PET یا MRI عملکردی می‌توانند در حالت استراحت یا در زمانی که شخص فعالیت‌های خاصی را انجام می‌دهد، فعالیت مغز را اندازه بگیرند. فناوری‌های دیگر مانند MRI معمولی، ساختار مغز (اندازه و شکل آن) را اندازه می‌گیرند.

با توجه به میزان دانش ما در مورد نقش مغز در بیماری روانی، بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که چرا ما نمی‌توانیم با بررسی مغز فرد بدانیم که او چه تشخیص روان‌پزشکی‌ای دریافت می‌کند یا اصلاً تشخیص دریافت می‌کند یا نه.

چند عامل انجام تشخیص با استفاده از تصویربرداری مغز را برای یک فرد با یک اختلال روان‌پزشکی دشوار می‌کند.

تفاوت زیاد در فعالیت مغزی افراد با تشخیص یکسان (و همین‌طور افراد بدون آن تشخیص)ین حقیقت که تصویربرداری مغز نمی‌تواند برای تشخیص بیماری‌های روانی استفاده شود به این معنا نیست که این فنّاوری هیچ جایگاهی ندارد. این روش می‌تواند برای درک کردن مناطقی که در یک شرایط روان‌پزشکی درگیر هستند مفید باشد، که رویکردهای نوینی مانند تحریک عمیق مغزی و تحریک مغناطیسی ترانس‌کرانیال را برای درمان افسردگی امکان‌پذیر می‌کند. همچنین تحریک مغزی مستقیم می‌تواند یک علت فیزیک مستقیم (مانند تومور یا خونریزی مغزی) را از نشانه‌های روان‌پزشکی جدا

مشهدصیاد۴۶ پ۱۴ 9013242797

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه