منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
درمورد بيماري بلز وعلت مبتلا شدن به آن وشيوه هاي درمان اين بيماري واينكه چرا با گذشت يكسال از مبتلا شدن ودردمان هاي رايج پزشكان محترم ازقبيل مصرف ده روز پردنيزلون وسه دوره فيزيوتراپي هنوز بازگشت وبهبودي كامل حاصل نشده،،،،،،باتشكر
پاسخ
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

? فلج بل یک نوع بیماری است که عصب زوج هفتم مغزی یا عصب صورتی را درگیر می کند و منجر به فلج شدن آن عصب و از نظر ظاهری فلج نصف صورت می شود.

? دلایل ابتلا به این بیماری عبارتند از:

?? ویروس زونا از اصلی ترین دلایل ابتلا به فلج بل به شمار می رود. هنگامی که این ویروس در مرحله کودکی وارد بدن شخص شود ممکن است مدت زیادی در حالت نهفته باقی بماند، و سپس به هر دلیلی مجدداً فعال شده و به سیستم ایمنی بدن آسیب رساند.

?? بیماری فلج بل می تواند در اثر آسیب های مستقیم به عصب که منجر به از بین رفتن، پارگی ویا فیبروم شدن عصب شود، اتفاق بیفتد.

?? در برخی موارد وجود ورم در کنار عصب، منجر به فشار وارد کردن بر روی عصب و آسیب آن می شود. در نتیجه عصب در انتقال پیام های دریافتی از مغز دچار مشکل می شود.

?? بعضی از بیماری های مزمن مثل دیابت باعث وجود بیماری فلج بل می شود. چرا که این بیماری ها روی اعصاب از جمله عصب زوج هفتم مغزی تاثیر مستقیم دارد.

?? علی رغم اینکه احتمال مبتلا شدن به این بیماری در مرد و زن یکسان است ولی زنان باردار بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه