آکنه مشکلی رایج در میان گروه های سنی متفاوت است و برای درمان ان راه حل های متمایزی وجود دارد ولی گاهی اوقات این راه حلها وضعیت آکنه را وخیم تر میکنندودر این پست به این اشتباهات میپردازیم :

1.فشار دادن آکنه

این روش باعث میشود تا آکنه دیرتر بهبود یابد و احتمال بروز زخم را هم افزایش میدهد .مواد عفونی میتوانند بیشتر در پوست وارد شوند و در نهایت منجر به التهاب و قرمزی و پوست شوند.
مردم خودشان میخواهند این زخم ها را تیمار کنند و چنیدن بار در روز انها را فشار میدهند تا شاید ماده ای  جدید را کشف کنند ولی به نتیجه ای نمیرسند!!

2.مراجعه دیرهنگام  به متخصص پوست  

زمانی که آکنه عزت نفس شما را خراب میکند و یا با درد و زخم همراه است و حتی مصرف دارو نمیتواند ان را بهبود بخشد،باید به پزشک مراجعه نمایید
متخصصان پوست راه حلهای بهتری به منظور درمان آکنه دارند  و میتوانند دارو های انتی بیوتیک قوی تری را تجویز نمایند .همچنین انها لیزر درمانی و نوردرمانی را پیشنهاد میکنند ولی ممکن است این روش ها هم در بهبود آکنه موثر نباشند.

بهتر است پزشک نوعی از دارو را برای فرد تجویز کند که مطابق با پوست و نوع آکنه وی میباشد.

همچنین این احتمال وجود دارد که فرد به روزاسه مبتلا باشد و به درمانی متفاوت از آکنه نیاز داشته باشد.این بیماری بلند مدت بوده و باعث بروز قرمزی و آکنه پوستی میشود .

3.استفاده از دارو های تجویزی آکنه به میزان خیلی زیاد و یا خیلی کم

پزشکان پیشنهاد میکنند که داروهای تجویزی مطابق با دستورات مصرف شوند و مصرف بیش از اندازه انها باعث درمان آکنه نمیشود ،بلکه خود به التهاب و قرمزی پوست کمک میکند .در صورتی که شما به دستورات پزشکتان عمل نکنید،هیچ بهبودی مشاهده نخواهید کرد .

نصف درمان در پیوستگی مصرف داروهاست و تعداد زیادی از بیماران پس از دو هفته امید خود را از دست داده و مصرف دارو را قطع میکنند .

.مصرف کم مواد دارویی نمیتواند از بروز آکنه های بعدی پیشکیری نماید .شما باید دارو را بروی کل ناحیه مستعد آکنه بمالید و نه فقط خود آکنه .

4.قطع مصرف داروهای درمانی آکنه پس از بهبود آکنه

بهتر است که مصرف این دارو ها را به صورت تدریجی کاهش دهید .به عنوان مثال ،اگر شما از انها دوبار در روز مصرف میکردید،مدتی مصرفتان را به یک بار در روز کاهش دهید و سپس یکبار در تعدادی از روزهای هفته ای مصرف کنید و در نهایت پیش از قطع دارو ،انها را دو بار در هفته مصرف کنید .معمولا آکنه تا 4 تا 6 هفته بعد میتواند بروز کند و این مساوی با زمانی است که شما برای بهبود ان صرف کرده اید .

بنابراین اگر میخواهید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید حداقل از یک داروی درمانی آکنه مطابق با دستور پزشکتان مصرف کنید و حتی میتوانید مصرف انها را به دو بار در هفته کاهش دهید اگر از داروهای غیر تجویزی مصرف میکند .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران