منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام عفونت قارچی در ناحیه تناسلی چه درمانی دارد؟ چه پماد یا دارویی استفاده کنم؟؟ ترشحات سفید دارم که پنیری شکل است وهنگام لمس کردن ناحیه تناسلی احساس سوزش میکنم و ناحیه تناسلیم قرمز رنگ شده و چندروز مانده به پریودم بیشتر اوج میگیره که حتی ادار کردنم سوزناک ميشه. خواهش میکنم دارویی چیزی معرفی کنید خسته شدم از این حس بد
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی،ايد بگويم که اين بيماري بسيار شايع است. بيمار احساس نارحتي در ناحيه تناسلي دارد که به صورت سوزش، خارش در دهانه واژن و در قسمت خارجي ناحيه تناسلي احساس مي شود. ترشحات واژن به رنگ سفيد و بسيار غليظ در مي آيد که مي توان آن را به شکل تکه هاي ريز پنير مانند ديد. بيمار احساس سوزش در زمان نزديکي دارد. و همينطور احساس تورم در قسمت خارجي دستگاه تناسلي مي کند.

وليکن به ياد داشته باشيد که اگر مکرراً و يا به گونه شديد بيماري مبتلا شويد که گاهي هم به درمان جواب نمي دهد و بلافاصله پس از درمان بيماري باز مي گردد بايد از نظر ساير بيماريهاي سيستميک به ويژه بيماري قند بررسي شويد. برای درمان آن باید به پزشک مراجعه کنید

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

علل خارش ناحیه تناسلی زنان:

۱-شست‌وشوی بیش از اندازه با لیف و صابون

۲-پوشیدن لباس تنگ

۳-خشک کردن با سشوار

۴-استفاده ازکرمهای مختلف

۵-نوار بهداشتی

۶-استفاده از کاندوم و ژلهای روان کننده

چند نکته مهم دیگر در مورد خارش ناحیه تناسلی:

۱-توجه داشته باشید هرگونه خارش یا سوزش یا هر علامت دیگر در ناحیه تناسلی نشانه بیماری منتقل از راه تماس جنسی نیست. و بیخود فکر خود را مشغول این موضوع نکنید. استرس ابتلا به یک بیماری آمیزشی خود منجر به تشدید خارش در ناحیه تناسلی می‌شود.

۲-مسائل روحی در خارش مزمن و طولانی مدت ناحیه تناسلی نقش مهمی دارند. اگر مبتلا به افسردگی هستید بدانید بدون درمان افسردگی خارش ناحیه تناسلی شما بهبود نخواهد یافت.

۳-در درمان خارش و سوزش ناحیه تناسلی به طور کلی داروهای خوراکی ارجحند. از پزشک خود بخواهید تا آنجا که ممکن است داروی خوراکی برای شما تجویز کند. در صورت نیاز به داروی مالیدنی پایه پماد نسبت به پایه کرم ارجح است.

۴-به دنبال برخی درمان‌های خارش ناحیه تناسلی امکان اضافه شدن مشکلات جدید مثلا اضافه شدن عفونت قارچی یا حساسیت به داروهای تجویزی وجود دارد. معمولا پزشکان برای پیشگیری از عفونت قارچی ثانویه پیشاپیش درمان پیشگیرانه تجویز می‌کنند.

راه حل فوری برای تسکین خارش و سوزش حاد:

۱- کمپرس آب سردشده در یخچال (آب شیر را دریخچال سرد کنید و نه در فریزر)

۲- ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کمپرس آب سرد حداکثر ۲ بار در روز

۳- سپس ناحیه را به آرامی خشک کرده و از وازلین خالص استفاده کنید (بدون عطر و مواد نگهدارنده)

۴- اگر خارش و سوزش به قدری شدید است که مانع ادرار کردن و یا مقاربت می‌گردد می‌توانید به طور موقت از «پماد» لیدو کائین استفاده کنید؛ نه «ژل» لیدوکائین و نه «کرم» لیدو کائین.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه