منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام من اسید اوریک خونم 9ونیم است و نقرس دارم ممکن است از عملکرد کلیه ام باشه چون رژیم غذایی راهم رعایت میکنم اما تاثیری ندارد. آیا نقرس به طور کامل درمان پذیر است.؟ به چه متخصصی باید مراجعه کنم؟
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام. دوست عزیز خود نقرس سبب اختلال در عملکرد کلیه یا سنگ کلیه می شود. یعنی، نارسایی کلیوی خودش یک نتیجه ی ابتلا به نقرص می تواند باشد. بنابراین، باید به درمان نقرس اهمیت بدهید تا به مشکلات بیشتری دچار نشوید. ابتدا توضیحی مختصر درباره آسیب نقرص می دهم بعد درمان: افراط در مصرف پروتئین (مثلا مصرف گوشت های پر ا ز پروتئین) یکی از دلایل نقرس است. در نقرس، ماده اسید اوریک زیادی در بدن تجمع می یابد و کلیه نمی تواند به خوبی آن را دفع کند. اسید اوریک گاهی در مفصل ها رسوب می کند. سلول های دفاعی بدن به محل مفصل می آیند و در واکنش به دور کردن ماده اسید اوریک متورم می شوند. تا زمانی که اسید اوریک است سلول ها نیز فعالند. گاهی سلول ها مفصل را نیز اشتباهی به جای اسید اوریک می خورند و نقرس شدید ایجاد می شود. راه رفتن طولانی برای شما ضرر دارد. آب باید مرتب به بدنتان برسد. الکل مصرف نکنید. خون شما نباید اسیدی شود. مصرف غذاهای اسیدی را کاهش دهید. (برای مثال، نوشابه اسیدی است). تمامی این موارد سبب حملات نقرس می شوند. { نکته جالب: گاهی مشکل از نقرس است و مفاصل متورم می شوند ولی اسید اوریک خون کاهش می یابد! و همین باعث می شود برخی ندانند مشکل از نقرس است. گاهی اسید اوریک بالاست اما فرد به نقرس مبتلا نمی شود. }ورزش متناسب انجام دهید. فرآورده های لبنی . قهوه . ویتامین ث خوب است. با یک متخصص روماتولوژی، ارتوپدی و توانبخشی نیز صحبت کنید. سایت www.gyrusclinic.com قسمت تماس با ما (معرفی پزشکان تهران و شهرستان ها) و سایت اختصاصی توانبخشی عضلات www.persianphysio.com. برخی داروها مثل داروهای ادرار آور سبب حملات نقرسی می شود. فشار خون و قند خون خود را کنترل نمایید. وزن خود را کنترل کنید. عصاره کرفس و ریشه زردچوبه خوب است. می توانید برای اطمینان از سلامت کلیه به متخصص کلیه و مجاری ادرار مراجعه کنید تا با تست خون و ادرار سلامت کلیه شما نیز بررسی شود. سایت جایروس و پرشن فیزیو را هر بار فرصت کردید سر بزنید تا مطالب مربوط کمکی برای شما باشد. بات تلگرامی ما را به دوستان ارسال کنید. موفق باشید.

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه