منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام چند وقتیه یه توده در ران پا در کشاله ران پا به وجود آمده و باعث تورم غدد لنفاوی در چند سانت آن طرف تر شده بود من به پزشک اورولوژی مراجعه کردم چون درد و سوزش در آلت و مقعدم داشتم گفتن که به پروستاتیت مبتلا شدم و مقداری دارو مصرف کردم و بعد یک هفته علاعم درد آلت و سوزشم خوب شد و آن غده لنفاوی که رشد کرده بود خوب شد ولی آن توده همچنان باقیست خیلی نگرانم کرده خواهش میکنم راهنماییم کنین
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با سلام

علل بزرگ شدن غدد لنفاوی کشاله ران

عفونت

عفونت در پا یا اندام تناسلی ممکن است منجر به بزرگ شدن غدد لنفاوی کشاله ران شود. عفونتهای سیستمیک، عامل اصلی تورم سه گروه اصلی غدد لنفاوی کشاله ران، زیر بغل و گردن هستند.

بیماری های مقاربتی (STDs) مانند سفلیس، عفونت گنوکوکی، شانکروئید، تبخال، لنفوگرانولوما ونروم (LGV) نیز ممکن است باعث بزرگ شدن غدد لنفاوی کشاله ران شوند.

طاعون خیارکی ناشی از یرسینیا pestis، نیز عامل دیگری برای ایجاد این تورم است. تروم ایجاد شده به وسیله این بیماری همراه با قرمزی و التهاب پوستی است. این بیماری علاوه بر کشاله ران، ممکن است غدد لنفاوی زیر بغل و گردن را نیز درگیر کند.

عفونت های ویروسی مانند مونونوکلئوز عفونی می تواند بر کل بدن تاثیر بگذارد و باعث شود کل غدد لنفاوی در بخش های مختلف بدن مانند گردن، زیر بغل یا کشاله ران متورم شود.

عفونت های باکتریایی پوست و بافت زیر جلدی، عضلات و استخوان های اندام تحتانی یا لگن نیز ممکن است باعث بزرگ شدن غدد لنفاوی کشاله ران شود.

توکسوپلاسموز ناشی از انگل توکسوپلاسما گوندی نیز ممکن است در تورم غدد لنفاوی نقش داشته باشد. اکثر افراد مبتلا، هیچ علائم و نشانه های از این بیماری ندارند اما در نوزادان متولد شده از مادران آلوده و یا در بیماران دچار نقص ایمنی مانند افراد مبتلا به HIV یا ایدز، می تواند به یک عفونت جدی تبدیل شود. این بیماری علائمی شبیه آنفولانزا مانند درد بدن، سردرد، تب، خستگی و درد گلو دارد که ممکن است این علائم همراه تورم غدد لنفاوی باشند.

بنابراین هرچه سریعتر نسبت به درمان اقدام فرمایید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی ، توده در کشاله ران میتواند دلایلی نظیر فتق ، تورم غدد لنفاوی ، بیماری های مقاربتی ، ... داشته باشد و درمان آن بسته به علت ایجاد دارد . بدون بررسی توسط پزشک و معاینات بالینی نمیتوان به آن پاسخ داد . برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه نمایید

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه