اولین نشانه های بیماری برای کودکان متفاوت است. این بیماری ممکن است پس از بروز یک اختلال عصبی به نام انتشار آنسفالومیلیت حاد (ADEM) در کودک بروز کند. اکثر اوقات علائم ADEM – که عبارتند از سردرد، گیجی، کما، تشنج، سفتی گردن، تب و کمبود انرژی – پس از چند هفته برطرف می شوند. اما برخی علائم مشابه ام اس در بعضی کودکان باقی می ماند. 
بیماری ام اس در کودکان نسبت به بزرگسالان آهسته تر پیشروی می کند. اما افرادی که در کودکی یا دوران بلوغ دچار این شرایط می شوند، در سنین پایین دچار ناتوانی جسمی می شوند. این بیماری برای کودکان و نوجوانان باعث چالش های بزرگتری در تفکر و احساسات می شود و بر روی فعالیت های آنها در مدرسه تاثیر خواهد داشت. 
علائم ام اس در کودکان
علائم ام اس در کودکان مشابه علائم این بیماری در بزرگسالان می باشد و عبارتند از: 
•    مشکل در کنترل روده و مثانه 
•    ضعف
•    مشکل در راه رفتن 
•    تغییر در بینایی
•    اسپاسم های عضلانی 
•    تغییرات حسی، سوزن سوزن شدن یا بی حسی
•    لرزش 
کودکان ممکن است دچار تشنج و کمبود کلی انرژی شوند که بزرگسالان معمولا این علائم را ندارند. 
درمان ام اس برای کودکان 
درمانی برای ام اس کودکان وجود ندارد، اما برخی روش های درمانی می تواند به بهبود ششرایط زندگی کمک کند. درمان ام اس در این بیماران در تمام سنین سه هدف اصلی را دنبال می کند: درمان حملات بیماری، جلوگیری از حملات بعدی و بهبود علائم. 
داروهای کوتیکو استروئیدی التهاب مغز و نخاع را در طول حملات کاهش می دهد. یکی از مهم ترین این داروها متیل پردنیزولون است که از طریق رگ طی 3 تا 5 روز و هر روز یک بار تزریق می شود. گاهی پزشکان قرص کورتیکواستروئید تجویز می کنند که قرص پردنیزون نامیده می شود و برای مدت کوتاهی پس از تزریق دارویی تجویز می شود. 
داروهای کورتیکواستروئیدها در برخی کودکان باعث بروز عوارض جانبی می شود، از جمله این عوارض عبارتند از دمدمی بودن و تغییرات رفتاری، کاهش فشار خون و قند خون و ناراحتی معده. پزشکان می توانند این مشکلات را درمان کنند. 
اگر داروهای کورتیکواستروئیدها به تنهایی تاثیری نداشته باشند، پزشک داروها و روش های دیگری تجویز خواهد کرد، از جمله ایمونوگلوبین داخل وریدی و تعویض پلاسما. 
داروهای داروهای کورتیکواستروئیدی باعث بهبود علائم ام اس می شوند ولی به پیشگیری از این حملات کمکی نمی کنند. پزشکان داروهای دیگری تجویز می کنند تا از این حملات جلوگیری کنند. این داروها تعداد حملات ام اس را کاهش داده و از بدتر شدن شرایط بیماری جلوگیری می کنند. 
سازمان FDA دارویی مناسب بیماری ام اس برای افراد کمتر از 18 سال تایید نکرده است. اما پزشکان از برخی از آنها برای درمان کودکان مبتلا به این شرایط استفاده کرده اند ولی میزان مصرف دارو را تغییر داده اند. 
داروهای مربوط به کودکان مبتلا به ام اس عبارتند از: 
•    اینترفرون بتا 1a (Avonex, Rebif)
•    اینترفرون بتا 1b (Betaseron)
•    گلاتیرامر استات (Copaxone)
این داروها به کودک تزریق خواهند شد. دانشمندان در مورد چگونگی تاثیر این داروها بر روی کودکان و بزرگسالات تحقیق زیادی انجام نداده اند. اما نتایج مطالعات کوتاه مدت نشان داده اند که این داروها برای کودکان بی خطر هستند و تاثیر خوبی دارند. 
درست مانند بسیاری از داروها، این داروها نیز دارای عوارض جانبی هستند. از رایج ترین عوارض آنها علائمی مشابه آنفلوآنزا می باشد، مانند تب، لرز، درد عضلات و سردرد که مدتی پس از تزریق دارو شروع می شوند. پزشک ابتدا میزان کمی از دارو را تزریق کرده و سپس به تدریج میزان آن را افزایش می دهد. داروهایی برای درمان عوارض جانبی نیز وجود دارند. 
یکی از شایع ترین عوارض جانبی مربوط به Copaxone قرمزی و التهاب محل تزریق دارو می باشد. کمپرس سرد به بهبود این مشکل کمک می کند. 
درمان ام اس 
علائمی مانند خستگی، بی حسی یا سوزن سوزن شدن، سفتی عضلات و افسردگی پس از یک حمله ام اس به طور کامل برطرف نمی شوند. اما روش های درمانی زیادی برای کمک به بهبود آنها وجود دارد، از جمله درمان جسمی و روحی، مشاوره و دارو. 
به علاوه هر نشانه ای که در کودک خود مشاهده می کنید، لزوما مربوط به ام اس نمی باشد. کودکان مبتلا به ام اس نیز مانند دیگر کودکان به بیماری های مختلف دچار می شوند. نب و عفونت علائم ام اس را برای مدت کوتاهی بدتر می کند، اما این علائم نیز با کنترل تب و یا برطرف شدن عفونت بهبود می یابند. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران