منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
آیا طبیعی است که یک بیضه بزرگتر باشد؟ بیضه چپ من بزرگتر از سمت راست است. آیا این برای همه مردان رایج است؟ نباید هم اندازه باشند؟
پاسخ
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

اندازه بیضه معمولا توسط افراد درست تخمین زده نمیشود. یکی از دلایل این امر این است که بیضه چپ اغلب پایین تر از بقیه سمت راست در داخل کیسه اسکروتال قرار میگیرد. بنابراین ظاهر بیضه ها برای مقایسه درست نیستند. واقعیت این است که سمت چپ پایین تر از راست است و این ممکن است آن را بزرگتر از آنچه واقعا باشد، ظاهر کند.    از سوی دیگر، بیضه چپ شما ممکن است در واقع بزرگتر از راست باشد. در حالی که اختلاف اندازه تا حد کمی بین بیضه های طبیعی وجود دارد، یک بیضه بسیار بزرگتر باید یکبار توسط یک پزشک ارزیابی شود. این به این دلیل است که گاهی بیضه بزرگ شده می تواند به معنی سرطان بیضه باشد. متاسفانه، سرطان بیضه گاهی اوقات در مردان جوان با یک بیضه بزرگ خودش را نشان میدهد. سایر علل بیضه بزرگ، شامل عفونت و رگ های خونی بزرگ شده است. اگر این بزرگ شدن با تب و یا هر گونه درد مرتبط باشد من پیشنهاد می کنم که قرار ملاقات خود را با پزشکتان تنظیم کنید. پزشکتان می تواند بیضه ها را با دقت بررسی کند و تعیین کند که آیا یکی از دیگری بزرگتر است یا خیر. اگر اختلاف اندازه وجود داشته باشد، پزشک شما می تواند یک سونوگرافی را برای ارزیابی بزرگ شدن بیضه ها انجام دهد.

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه