لیزر موهای زائد روشی ایمن و اثر‌بخش در رفع موهای زائد است. در این روش از پرتوهای شدتی لیزر برای آسیب رسانی به فولیکول مو استفاده می‌شود تا از رشد مجدد مو جلوگیری شود.
لیزر هم همانند سایر روشهای رفع موهای زائد دارای دوران نقاحت و بهبودی است و بهتر است که پس از آن نکاتی را رعایت کنید.
در این مقاله شرح دقیقی از دوران پس از لیزر به همراه زمان بندی آن ارائه می‌کنیم:

پس از پروسیجر لیزر موهای زائد

بیشتر مراجعین می‌توانند بلافاصله پس از لیزر موهای زائد به فعالیت‌های عادی خود بپردازند. ولی در صورتی که تصور می‌کنید فرایند لیزر درمانی شما را خسته میکند، می‌توانید پس از آن استراحت کنید و یا مرخصی بگیرید.
همچنین به یاد داشته باشید که ناحیه درمانی پس از لیزر موهای زائد قرمز و ملتهب می‌شود حالتی مشابه آفتاب سوختگی پیدا میکند. پیش از آغاز جلسات لیزر درمانی ممکن است از کرمهای بی حسی استفاده شود و در صورتی که اثر آن‌ها از بین برود، فرد سوزش کمی را حس خواهد کرد. در هر صورت تعداد کمی از بیماران به مواد بی حسی برای کاهش اثرات لیزر بر روی پوست نیاز دارند.

یک روز پس از لیزر درمانی

احتمالاً پزشکتان به شما پیشنهاد میکند تا یک روز پس از لیزر از مراجعه به جکوزی و انجام فعالیت‌های سنگین فیزیکی بپرهیزید زیرا حرارت ناشی از جکوزی می‌تواند حساسیت پوست شما را افزایش دهد.
پوست شما در این مدت کمی قرمز است و حالتی مشابه آفتاب سوختگی دارد. مرطوب کننده های موضعی و محلولهای ضد التهاب می‌توانند این حالت را التیام بخشند. کمپرس های خنک و بسته های یخ هم می‌توانند سوزش را کاهش دهند. در موارد ضروری به داروهای غیر تجویزی نیاز خواهد بود.

هفته اول پس از لیزر درمانی

در طی هفته اول پس از لیزر موهای زائد، ممکن است شما برامدگیهای قرمز رنگی را بر روی پوست خود مشاهده کنید که در طی دو تا سه روز از بین می‌روند. تعدادی از بیماران هم اثرات زخم را بروی پوست خود مشاهده می‌کنند.
از بیمار خواسته می‌شود تا با استفاده از پاک کننده های لطیف محیط درمانی را تمیزکند. احتمال بروز برامدگی های سفید و درد زیاد و زخم هم وجود دارد. در مواردی پزشک یک هفته پس از لیزر درمانی شما را ملاقات می‌کند تا اثرات ناشی از لیزر را بررسی کند.

یک ماه پس از لیزر درمانی

معمولاً موهای زائد در طی ۱۰ روز تا یک ماه پس از لیزر موهای زائد می ریزند. این حالت کاملاً نرمال بوده و نشانه ای از موفقیت کامل لیزر موهای زائد است. پزشکتان از شما می‌خواهد که در این مدت از اپیلاسیون و موچین برای رفع موهای زائد خود استفاده ننمایید تا فرایند ریزش مو ها بدون هیچ گونه تداخلی انجام گیرد. در طی این مدت سعی کنید از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزید و یا از کرم ضد آفتابی با حداقل اس پی اف ۳۰ استفاده نمایید.
تعدادی از بیماران هم علائمی مانند تغییرات رنگ پوست دارند که موقتی بوده و بیشتر در افراد با پوست تیره مشاهده می‌شود.

دو ماه پس از لیزر درمانی

در این زمان جلسات بعدی لیزر درمانی انجام می‌گیرند زیرا مو در مراحل متفاوتی رشد می‌کند و لیزر فقط می‌‌تواند موهایی را هدف قرار دهد که در مرحله رشد هستند. بنابراین باید موهای جدید رشد کنند تا لیزر درمانی برای آن‌ها اثر‌بخش باشد.
تعدادی از پزشکان توصیه می‌کنند که لیزر پس از رشد کامل موهای زائد و نوسازی پوست صورت گیرد که حدود ۱۲ هفته طول می‌کشد ولی عده‌ای دیگر فاصله ۴ تا ۸ هفته‌ای را توصیه می‌کنند.
هر جلسه لیزر می‌تواند به میزان ۲۵ درصد رشد موهای زائد را کاهش دهد موهایی که پس از این جلسات رشد می‌کنند معمولاً نازک تر و کمتر از قبل هستند.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران