آیا میدانستید که ممکن است فرایند رفع موهای زائد با لیزر چندین ماه طول بکشد؟ و یا اینکه امکان انجام لیزر بروی پوست های برنزه وجود ندارد؟ یا احتمال افزایش رشد موهای زائد پس از لیزر هم میتواند حقیقت داشته باشد؟

در این مقاله به ده موردی می‌پردازیم که حتماً باید پیش از لیزر موهای زائد از آن‌ها اطلاع داشته باشید:

لیزر موهای زائد روشی ایمن و مؤثر برای رفع موهای زائد است و میتوان از آن برای رفع موهای نواحی متفاوتی از بدن مانند بیکینی، دست و پا، قفسه سینه و پشت و حتی صورت استفاده نمود. ولی این روش برای همه افراد مناسب نیست و بهتر است که پیش از آغاز جلسات لیزر درمانی این موارد را مطالعه کنید:

1. لیزر موهای زائد فقط بروی موهای رنگدانه دار عمل میکند و در صورتی که شما موهای روشن و یا سفید رنگی دارید، ممکن است نتایج خوبی از لیزر موهای زائد نگیرید.

2. هرچه پوست شما تیره تر باشد، احتمال آسیب دیدگی هم بیشتر خواهد شد. لیزر رنگدانه ها را هدف قرار میدهد نه خود موها. بنابراین رنگدانه های تیره پوست به احتمال بیشتری پرتوهای لیزر را جذب میکنند.

3. از قبل برنامه‌ریزی کنید، در صورتی که شما پوست خود را برنزه کرده‌اید نباید سراغ لیزر بروید. رنگدانه های قهوه ای موجود در برنزه پرتوهای لیزر را راحتتر جذب میکنند و باعث رنگ پریدگی پوست می‌شوند.

4. حتماً پیش از آغاز لیزر درمانی در خصوص مرکز مربوطه و متخصصین آن تحقیق نمایید تا به بهترین نتایج ممکن دست یابید. این انتخاب بر تعداد جلسات درمانی شما اثر خواهد گذاشت. همچنین نباید از تعدادی از لیزرها برای بعضی از انواع پوست ها استفاده نمود.

6. حتماً باید قبل از لیزر موهای زائد شما به مدت دو هفته رشد کنند و در این مدت فقط میتوانید از شیو برای رفع موهای خود استفاده نمایید.

7. هزینه لیزر درمانی با توجه به محل زندگی شما و ناحیه درمانی متفاوت خواهد بود. ممکن است تعداد جلسات به دلیل رنگ مو و پوست و نوع لیزر کاربردی بین 3 تا 5 عدد متفاوت باشند. در مواردی هم دست یابی به نتایج دلخواه در طی ده جلسه صورت میگیرد. بهتر است از ابتدا مقدار حدودی جلسات را به صورت کلی بپرسید.

8. از آنجایی که روند لیزر درمانی در طی چندین جلسه صورت میگیرد و فاصله بین جلسات هم چندین هفته است، بنابراین کل فرایند لیزر درمانی چندین ماه طول میکشد. بهتر است از قبل از این موضوع مطلع باشید.

9. حتماً از متخصص مربوطه در خصوص این موارد سؤال کنید: نوع لیزر کاربردی، خطرات ممکن، عوارض جانبی ممکن، تعداد جلسات مورد انتظار. استفاده از دستگاه و یا تنظیمات نامتناسب میتواند منجر به رنگ پریدگی، عدم اثر بخشی لیزر، درد و قرمز و زخم شود.

10. لیزر در‌واقع فولیکولهای مو را هدف قرار میدهد بنابراین ممکن است کمی درد داشته باشید. این درد معمولاً همانند ضربات اهسته یک لاستیک چرمی بروی پوست در نظر گرفته می‌شود.

مقاله مرتبط: آمادگی برای لیزر موهای زائد

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران