ممکن است شما هم در میان عوارض جانبی لیزر موهای زائد به گزینه تغییر رنگ پوست برخورد کرده باشید، ولی آیا لیزر واقعاً در بروز این حالت مؤثر است یا این هم یکی دیگر از شایعات لیزر است؟

پاسخ این سؤال مثبت است. لیزر در مواردی نادر قادر است تا رنگ پوست ناحیه درمانی را تغییر دهد. ولی در صورتی که شما به یک متخصص حرفه‌ای و با تجربه در زمینه لیزر موهای زائد مراجعه میکنید، امکان رنگ پریدگی پوست به صفر خواهد رسید.

ریسک لیزر برای افراد تیره پوست بیش از افرادی است که پوست روشنی دارند. لیزر ملانین های موجود در مو را هدف قرار میدهد و زمانی که ملانین های پوست شما بیشتر باشد (همانند افراد تیره پوست )، لیزر به سختی میتواند فولیکولهای مو را تشخیص دهد و ممکن است آن را با پوست اشتباه بگیرد.

البته متخصصان زیادی وجود دارند که به راحتی میتوانند از لیزر برای رفع موهای زائد افراد تیره پوست استفاده نمایند. معمولا تستی بروی ناحیه کوچکی از بدن این افراد صورت می‌گیرد تا نحوه واکنش پوست آن‌ها به لیزر مشخص شود و هم چنین احتمال تغییر رنگ و یا رنگ پریدگی پوست هم بررسی شود.

بهتر است بدانید که همه افراد کاندید خوبی برای لیزر موهای زائد نیستند و حتماً باید پیش از آغاز روند درمانی با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا نکات احتیاطی و تستهای لازم را به شما یادآوری کند و احتمال موفقیت حاصل از لیزر را برای شما بررسی نماید.

البته ممکن است افرادی با تن پوستی روشن هم پس از لیزر موهای زائد به تغییر رنگ پوستی دچار شوند و این در صورتی است که فرد به یک متخصص مراجعه نکرده باشد. هیچ وقت به فردی که در زمینه لیزر موهای زائد تخصص و مهارت کافی ندارد، اطمینان نکنید. حتی استفاده از دستگاههای خانگی لیزر موهای زائد هم پیشنهاد نمیشود زیرا امکان بروز عوارض جانبی در به کار گیری این لیزر ها بیشتر از سایر انواع است.

پیش از آغاز درمان میتوانید در زمینه خطرات احتمالی و گزینه های درمانی با پزشکتان مشورت نمایید.

مقاله مرتبط: شایعاتی عجیب و باور نکردنی در مورد لیزر موهای زائد

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران