تغذیه سالم فوایدی بلندمدت و طولانی برای بدن دارد و به  بهبود سلامت  تمام اعضای بدن کمک میکند  و قلب،مغز،استخوانها،ذهن و سایر بخش‌ها به کمک تغذیه سالم عمل‌کرد بهتری دارند.
در این پست به تعدادی از مزایای تغذیه سالم اشاره میکنیم :

1.قلب سالم 

یک رژیم غذایی کم نمک و کم چربی و کم کلسترول بهترین گزینه برای قلب شماست .چربی های اشباع شده و ترانس بیشتر در مواد غذایی سرخ شده،گوشت قرمز ،مارگارین و سایر موارد یافت می‌شوند و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش میدهند .ولی یک رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات و غلات کامل و محصولات کم چرب و مواد غذایی کم چرب و کم کلسترول سلامتی قلبتان را حفظ میکنند .

2.استخوانها و دندانهای سالم 

یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم باعث تقویت استخوانها و دندانها می‌شود و از ضعف استخوانی جلوگیری میکند .ویتامین د نیز میزان جذب کلسیم را افزایش میدهد ،بنابراین مصرف میزان کافی از ویتامین د هم برای بدن ضروری است .لبنیات کم چرب  و غذاهای فراوری شده مانند عصاره میوه‌ها  و سرئال و سایر موارد هم منبع خوبی از کلسیم هستند .

3.مغز سالم 

مغز کنترل بدن را به عهده دارد .بنابراین حفظ عملکرد مطلوب مغز اهمیت زیادی دارد .تغذیه مناسب میزان جریان خون به مغز را افزایش داده و از سلولهای مغزی حفاظت کرده  و سرعت و تناسب مغز را بهبود می‌بخشند .مصرف یک رژیم غذایی سالم  و متعادل انرژی کافی را به مغز رسانده و بهره وری آن را بیشتر میکند .

4.کنترل وزن 

مصرف زیاد سیب،هویج،خیار  و سایر میوه‌های خام  و سبزیجات به جای چیپس و شکلات و سیب زمینی سرخ کرده  و نوشابه باعث می‌شود تا شما کنترل بیشتری بروی وزنتان داشته باشید.رژیم غذایی سالم احتمال ابتلا به چاقی ،اختلال در عمل‌کرد تیروئید  و بیماری‌های مشابه را کاهش میدهد .

5.انرژی

آنچه که ما میخوریم ،میسوزد و پس از فراوری  به انرژی و چربی تبدیل می‌شود .از مصرف مواد غذایی سرشار از چربی ها ،قند و کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند نان سفید بپرهیزید تا سطح قند خونتان در وضعیتی نرمال قرار گیرد .در این حالت سطح قند خون  و انرژی شما ثابت می‌شود .وعده های غذایی کوچک با تعداد بیشتر هم به حفظ سطح قند خون کمک میکنند .اگر از یک صبحانه سالم مصرف کنید،در طی روز انرژی کافی خواهید داشت .

6.استرس کمتر

تغذیه سالم بدن و ذهن شما را تقویت میکند  و زمانی که عمل‌کرد این دو بخش صحیح باشد ،احتمال بروز استرس خیلی کم خواهد شد .حتی اگر باز هم فرد استرس داشته باشد،میتواند از اسید های چرب امگا 3 برای بهبود خود استفاده کند .این اسید ها از بدن در برابر نوسانات سطح هورمون‌های استرس مانند کورتیزول حفاظت میکنند .مصرف چای سیاه پس از رخدادهای پر استرس هم همین تأثیر را بروی بدن دارد  و سرعت بهبودی فرد را بیشتر میکند  .
ویتامین ث و منیزیم که در اجیل  و اسفناج یافت می‌شوند هم این هورمونهای را کاهش داده و از سیستم ایمنی مراقبت کرده و سطح هورمون استرس را در وضعیتی سالم حفظ میکنند .

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران