تعدادی از عادات نامطلوب باعث خرابی و نابودی قلب شما میشوند و این در حالی است که خودتان نمیدانید .تغییر انچه که انجام میدهید خیلی بیش از حد معمول میتواند وضعیت قلب شما را تغییر دهید .
با تمرکز بر فاکتور های ریسک بیماری های قلبی و تلاش برای اجتناب از انها به خوبی میتوانید از بروز بیماری های قلبی در اینده پیشگیری کنید.

از انجام موارد ذیل بپرهیزید تا قلب سالمی داشته باشید :

نشستن طولانی مدت و عدم تحرک

ممکن است شنیده باشید که نشستن به مدتی طولانی همانند سیگار کشیدن است .بله این گفته کاملا درست است و افرادی که تحرک خیلی کمی دارند به نسبت دیگران 2 برابر بیشتر در معرض بیماری های قلبی قرار دارند .

عدم تحرک فیزیکی باعث افزایش فشار خون و سطح کلسترول بدن میشود وتحرک بدنی فقط انجام تمارین ورزشی نیست بلکه حرکت بیشتر در طی روز است.
میتوانید در محیط کار بیشتر از جای خود برخیزید ویا سعی کنید تا روزانه به مدت نیم ساعت پیاده روی کنید .

نادیده گرفتن علائم خطرناک

ممکن است شما با خود فکر کنید درد قفسیه سینه شما همان سوزش سر معده است و البته امکان ان هم وجود دارد ولی ممکن است یکی از علائم بروز حمله قلبی هم باشد بنابراین ان را نادیده نگیرید .
در صورت بروز این علائم به پزشک مراجعه نمایید تا درمان سریع شما را نجات دهد :

  • درد و ناراحتی در قفسه سینه
  • کمبود نفس
  • ناراحتی بازو ها و یا پشت ،شانه ها ،گردن و یا فک
  • خستگی غیر معمول

به تعویق انداختن ارزیابی فیزیکی

سعی کنید به طور منظم به چک اپ بپردازید حتی اگر خیلی خوب به نظر میرسید.بهتر است که میزان قند و کلسترول و فشار خون را به صور ت منظم اندازه گیری کنید زیرا درمان انها باعث پیشگیری از بیماری های قلبی میشود.

حتی اگر هیچ سابقه در ابتلا به بیماری های قلبی ندارید،باید حداقل هر 5 سال یک بار موارد یاد شده را ارزیابی کنید .

اضافه وزن

چاقی به میزان زیادی در بروز بیماری های قلبی سهیم است و البته چاقی ناحیه میانی بدن این خطر را افزایش میدهد بهتر است در خصوص کاهش وزن با پزشکتان مشورت نمایید .کاهش 5 تا 10 درصدی وزن میتواند به میزان زیادی در کاهش امکان ابتلا به بیماری های قلبی موثر باشد

سیگار کشیدن

مصرف سیگار به میزان یک پاکت در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان دو برابر افزایش میدهد. تعدادی زیادی از مواد خطرناک داخل سیگار وارد جریان خون میشوند و به پوشش داخلی عروق اسیب میرسانند.

با یک برنامه منظم و یا مشورت با یک متخصص سیگار را ترک کنید  تا به بیماری های قلبی دچار نشوید.
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران