همان طور که می دانید ورزش برای سلامتی انسان حائز اهمیت است و با ان میتوان بدنی سالم و نیرومند داشت ولی در این پست به سایر مزایای ورزش اشاره میکنیم :
1.ورزش وضعیت روحی شما را بهبود میبخشد
ایا احساس خستگی و بی حوصلگی میکنید ؟ورزش کنید و بدن خود را حرکت دهید تا حالتان بهتر شود .زمانی که شما ورزش میکنید ،بدنتان اندورفین تولید میکند که باعث بروز حالت خوشحالی  در مغز میشود.پس از چند دقیقه از اغاز ورزش خوتان حس خواهید کرد که حالت بهتر شده است ولی اثرات ورز ش های منظم پایداری خیلی بیشتری دارند.


2.ورزش انرژی شما را افزایش میدهد
شاید عجیب باشد ولی فرد پس از ورزش و صرف میزان زیادی انرژی برای انجام تمارین ،انرژی بیشتری پیدا میکند.بیشتر افراد در هنگام خستگی و بی حالی علاقه ای به انجام تمارین ورزشی ندارند ولی همین حرکات میتوانند به شما در افزایش انرژی کمک کنند .


3.ورزش کیفیت خواب شبانه شما را بهبود میبخشد
ورزش کنید تا شبها راحتتر و عمیق تر بخوابید .هر چه شدت فعالیت های ورزشی شما بیشتر باشد ،خواب شبانه ی بهتری خواهید داشت .زمان ورزش ما اهمیت چندانی ندارد ولی در صورتی که احساس میکنید  ورزش به خواب شما صدمه میزند ،ان را زود هنگام انجام دهید .


4.ورزش اعتماد بنفس شما را افزایش میدهد
ورزش باعث میشود تا شما مقاومت بیشتری در برابر سختی ها پیدا کنید و همین خود عاملی برای افزایش اعتماد بنفس و باور شما از خودتان است.


5.ورزش استرس شما را  میزان قابل توجهی کاهش میدهد
ورزش میتواند بدن و مغز شما را ارام کند .پس از ورزش ،سطح هورمونهای استرس  مانند ادرنالین و کورتیزول  کاهش می یابد و  اضطراب و استرس ناپدید میشوند  به خصوص پس از ورزش های هوازی .


6.ورزش به ارتقا عملکرد شغلی شما کمک میکند
اگر  در ساعات کاری خود زمانی برای ورزش بیابید ،خودتان متوجه بهبود بازده کاری تان خواهید شد .بنا بر مطالعات انجام شده افرا دی که در روز کاری خود  به تمارین و رزشی پرداختند،توانستند عملکرد بهتری در شغلشان داشته باشند.همچنین این افراد حس شادی بیشتری داشته و راحت تر توانستند با همکاران خود کنار بیایند


7 .ورزش وزن شما را کاهش میدهد
ورزش در کنار رژیم غذایی متناسب به خوبی میتوند وزن شما را کاهش دهد .اگر میخواهید چند سانت از دور کمر خود کم کنید و یا حتی وزنتان را کنترل کنید ،ورزش را به عنوان بهترین راه حل خود انتخاب نمایید .سعی کنید بیشتر روزهای هفته نیم ساعت ورزش کنید .


8.ورزش به طول عمرتان اضافه میکند
حتی اگر شما یک ورزشکار اماتور باشید ،باز هم ورزش میتواند طول عمرتان را افزایش دهد .تصمیم بگیرید و حرکت کنید و اصلا نگران مسائل دیگر نباشید .انجمن قلب امریکایی اعلام  میکند که هر ساعت ورزش میتواند دو ساعت به عمر شما اضافه کند


9.ورزش  استخوان ها و عضلات شما را تقویت میکند
ورزش به خوبی میتواند عضلات و استخوانهای شما را محکم و نیروند کند به خصوص اگر در حین ورزش از وزنه استفاده کنید .ورزش میتواند با افزایش سنتان به بهبود شکل گیری استخوانها کمک نماید .همچنین ورزش از بروز پوکی استخوان جلوگیری کرده و  به شما تعادل و همکاری بهتری میبخشد .


10.ورزش و قلبی سالم
ورزش منظم میتواند خطرابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد و سطح کلسترول خون را بهبود بخشد و حتی از بروز فشار خون پیشگیری نماید .


11.ورزش و کاهش خطر ابتلا به سرطان
ورزش خطر ابتلا به انواع سرطان از جمله روده بزرگ ،پستان  و ریه را کاهش میدهد و افرادی که مبتلا به سرطان هستند ،میتواند با ان کیفیت  زندگی خود را ارتقا بخشند .


12.ورزش و کاهش درد ناشی از ارتروز
در صورتی که شما به ارتروز مبتلا میباشید ،میتوانید با ورزش درد خود را کاهش دهید  و بدین صورت قادر خواهید بود ففعالیت های روزانه ی خود را راحت تر انجام دهید .بهتر است ورزش های اسان تر  مانند شنا را انتخاب کنید تا مفاصل اسیب دیده شما تحت فشار قرار نگیرند

  

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران