منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام خسته نباشید پسرم شش ماه و نیمه است،اما هنوز دل درد ودنفخ داره اکثر شبها که باعث بدخوابیش میشه،همینطور خارش چشم و بینی.میخواستم ببینم طبیعیه؟
پاسخ
دکتر درمانگران سبز و سالم دکتر درمانگران سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

✅علائم و درمان نفخ و دلپیچه در نوزاد

یکی از مشکلاتی که اغلب بین نوزادان مشاهده می شود و باعث آشفتگی پدر و مادر و خانواده های آنها می گردد #نفخ و #دلدردهای نوزاد است. گریه های بی امان این نوزادان هر مادری را بی تاب می کند. نفخ شیر خوار به دلیل نفخ شیر مادر رخ می دهد.

در نوزادان طول مدت این مشکل زمان خاصی دارد که بین 40روز تا 4 ماه متغیر است که با رشد نوزاد در این زمان مسئله خود به خود حل می شود.در این مقاله مادر و کودک به عوامل ایجاد کننده و همچنین #درمانهای_خانگی و همچنین درمان طب سنتی آن خواهیم پرداخت و سعی بر این خواهیم داشت تا بهترین و کارآمد ترین موارد را برای درمان معرفی کنیم.

?علائم نفخ و دل پیچه نوزاد :

این گروه نوزادان گریه هایی شبیه به #جیغ دارند که با جمع کردن پاها به داخل شکم و دست ها را یه حالت مشت گره می کنند. درد دل ها در ساعات ابتدایی شب اتفاق افتاده و تا پاسی از شب ادامه پیدا می کند.

?عوامل موثر در ایجاد نفخ و دل پیچه نوزاد :

?شیردهی نادرست و خارج نشدن باد گلو (آروغ)پس از شیرخوردن

?قرار گرفتن نوزاد در وضعیت نادرست و بلع هوا، باعث بروز #سکسکه و نفخ می شود.

?مادر هنگام شیر دادن به کودک دچار #استرس و #نگرانی شده باشد که خود این موضوع روی مقدار شیر و همچنین روی نفاخ شدن شیر تاثیر مستقیم می شود.

?شیردهی زیاد برای کاهش گریه نوزاد.مادر و کودکی ها گاهی اتفاق می افتد که نوزادی به دلیل گرما گریه می کند و والدین گرسنگی را برای وی تشخیص و شروع به شیر دادن می کنند که این خود مشکل را تشدید می کند.

?#حساسیت_روده ای که گاهی با مصرف شیر خشک و شیر مادر اتفاق می افتد .به دلیل مشغله و مشکلات مادر و عدم به موقع تغذیه کودک توسط شیر مادر و استفاده از شیر خشک باعث می شود تا نوزاد دچار دل درد و دل پیچه های سخت همراه با یبوست شود.

?نوزادان و خردسالان معمولا در هنگام خوردن شیر یا غذا، هوای زیادی می بلعند و به همین دلیل دچار نفخ روده و تجمع گاز در دستگاه گوارش می شوند که در نتیجه باعث نفح و دل درد خواهد شد.

چهار راه سرسبز روبه روی مسجد حجتیه پلاک 686 طبقه 5 واحد 10 77189615

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه