منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
من وسواس به آلودگی و خاک دارم هر چیزی زمین بیفتد باید بشورم خسته شدم راه حل چیست؟
پاسخ
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

وسواس به خاک

درمان وسواس:

مجموعه­ ای از الگوهای ناخواسته تفکر، احساس و رفتار است که بسیار استرس­ آور و بی ثمر بوده و بدون درمان به دشواری می­توان کنترل­شان کرد.

الگوهای تفکر شامل افکار، تصاویر ذهنی و تکانه های بی معنی، ناخواسته و غالبا ناخوشایند، به نام وسواس فکری هستند که برخلاف خواسته فرد به ذهن می­آیند و باعث اضطراب و یا ناراحتی فرد می­شوند.

این احساس اضطراب به نوبه خود باعث می­شود برای مقابله با این افکار وسواسی کاری انجام دهد تا اضطراب کاهش پیدا کند.

رفتارهای وسواسی ، رفتارها یا عملکردهایی است که اگر چه آنها را بی معنی یا افراطی می دانید ، با این حال احساس می کنید که باید آنها را انجام بدهید .

افکار وسواسی تصاویر و افکار افراطی یا بی معنا هستند. گاهی اوقات شما سعی می کنید که در انجام دادن آنها علی رغم مشکلات و زحمات زیاد مقاومت کنید . ممکن است تا زمانی که آن رفتار را انجام نداده  و یا تمام نکرده اید ، همچنان اضطراب داشته باشید .

گزینه های درمانی وسواس

درمان با مصرف دارو: دارو می تواند در کم کردن نشانه های این اختلال موثر باشد، اما ایراد مصرف دارو برای مهار اختلال وسواس این است که باعث تغییر ماندگار مغز نمی شود.

کار با روان درمانگر: برای هر کس که اختلال وسواس فکری-عملی دارد این گزینه بسیار عالی است که با درمانگر شناختی-رفتاری کار کند. کار با درمانگر به شما کمک می کند علاوه بر کاهش علایم، برنامه دهی مجدد مغزی انجام گیرد . کسانی که روان درمانی دریافت می کنند، به تدریج بهبود پیدا می کنند و ماندگار خواهد بود.

کلینیک آلومینا (جایروس) با تیم تخصصی درمان وسواس متشکل از روانپزشک و روانشناس مجرب شما را در این درمان یاری خواهد کرد.کلینیک آلومینا یکی از مهمترین قطب های درمان وسواس در کشور است.

دکتر مهدی هرمزپور روانپزشک و متخصص اختلالات هیجانی

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه