منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام خسته نباشید قرص ملاتونین باعث چاقی نمیشه
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم-6 دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم-6
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی ،ملاتونین یک هورمون طبیعی است که توسط بدن ساخته می شود ومعمولاً درتاریکی شب مقدار آن افزایش می یابد. همچنین درمقادیر کم در میوه جات وسبزیجات نظیر خردل و .... یافت می شود.این یافته ها همراه با پروفایل فارماکولوژیکی ایمن ملاتونین می تواند آنرا بصورت ابزار مفیدی برای درمان چاقی معرفی می کند. خوابیدن درمحل تاریک و مصرف غذاهای حاوی ملاتونین می تواند به کنترل افزایش وزن و جلوگیری از بیماریهای قلبی- عروقی که همراه با چاقی و دیس لیپیدمیا بوجود می آید، کمک کند.

نتایج این تحقیق نشان داد تجویز طولانی مدت ملاتونین سبب ایجاد خواص گرمازایی که درهنگام قرار گرفتن دربرابر سرما ظاهر می شود وافزایش تأثیر گرما زایی ورزش می گردد بنابراین به عنوان راهی برای مقابله ودرمان چاق مطرح است. تفاوت کلیدی چربی سفید و چربی بژ این است که سلولهای چربی بژ دارای میتوکندریهایی هستند که پروتئین UCP1را که مسئول سوزاندن کالری و تولید گرما می باشد ، تولید می کنند.

به دلیل اهمیت این نتایج دانشمندان مطمئن هستند که برای ادامه ی کار و رسیدن به موفقیت در بکارگیری این روش درانسان برای مقابله با چاقی دیابت با استفاده ازتجویز ملاتونین ، بودجه ی کافی را در آینده ی زود دریافت خواهند کرد.

رسالت -نرسیده به سرسبز- روبه روی مسجد حجتیه پلاک 686 طبقه 5 و 1 2177189615

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه