منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام بک سوال داشتم بهترین دارو برای کسی که از سندرمpms رنج میبره چیه ؟در ضمن داروی سیتالو پرام مصرف میکنم.روزانه یک عدد
پاسخ
دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست دکتر مريم عبداللهي، روانشناس و نوروتراپيست
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

تغییر رژیم غذایی ، مانند استفاده از کربوهیدرات هایی با کیفیت بهتر، ازجمله غلات کامل، میوه ها و سبزیجات، و همچنین حذف شکر تصفیه شده و کافیین، علائم این بیماری را بهبود می بخشد. به یاد داشته باشید که پیش از آغاز قاعدگی ، اشتیاق بیشتری به کربوهیدرات های قند دار خواهید داشت، در نتیجه باید بیشتر به این تغییر رژیم غذایی پایبند باشید. استفاده از برخی مکمل های غذایی، مانند مصرف روزانه 1200 میلی گرم کلسیم، ممکن است در برطرف کردن این علائم موثر باشند.

برای کاهش نشانه های سندروم پیش از قاعدگی، داروهای بسیاری وجود دارند:

داروهای ضد التهابی غیراستروییدی(NSAID) : مسّکن هایی که نیازی به نسخه پزشک ندارند، از جمله ایبوپروفن (ادویل، مُسترین و غیره) و ناپروکسین (آلیو و غیره) ، ممکن است سردرد، درد مفاصل، گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی و حساسیت سینه را کاهش دهند.

داروهای ضد بارداری خوراکی: علائم عاطفی و جسمانی PMS پیش از آغاز قاعدگی، در زنانی که به مدت 6 ماه یا بیشتر از داروی ضد بارداری “یاز” ( اثینیل استرادیول و دروسپیرنون) استفاده کرده اند، کاهش یافته است. داروی “یاز” (YAZ) اغلب برای علائم فلج کننده این بیماری تجویز می شود. سایر داروهای ضد بارداری برای این شرایط مفید نخواهند بود.

داروهای ضد افسردگی : این داروها علائم عاطفی سندروم پیش از قاعدگی را در حدود 60 درصد از زنان کاهش داده اند. مهار کننده های بازجذب سرتونین (SSRI) گروهی از داروها هستند که در رفع این علائم عاطفی بیشترین تاثیر را دارند، گرچه سایر داروهای ضد افسردگی نیز مفید هستند.

خيابان شريعتي روبروي دولت خيابان امامزاده جنب فروشگاه جامبو پ ١٤ ط ٢ واحد ٨ 021-22636863 021-22648627

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه