منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام خانمی هستم که 36 سال دارم مدتیه که دوتا همانژیوم کبدی به اندازه های 25 و40 میلی رو کبدم دارم که درد کبدی ایجاد کردند برام. هر دکتری میرم میگه که قابل دستکاری نیست و ممکنه خونریزی بکنه در آینده آیا روش درمانی برای رفع ان هست یا نه
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-1 دکتر پزشکان سبز و سالم-1
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

همانژیوم کبد از تجمع عروق خونی در کبد بروز می کند و علت آن ناشناخته است، پزشکان معتقدند این عارضه مادرزادی است. خانم ها بیشتر دچار این بیماری میشوند. دیگر عوامل تشدید کننده عبارتند از افزایش سن، بارداری و مصرف قرص های ضدبارداری.

اگر همانژیوم دارای هیچ نشانه ای نباشد و اندازه آن نیز تغییر نکند، نیازی به درمان ندارد. در این شرایط باید با معاینات منظم اندازه و نوع همانژیوم بررسی شود. اما اگر همانژیوم باعث درد شده و یا بیشتر از یک همانژیوم وجود دارد و یا اندازه آن در حال بزرگ شدن است، لازم به درمان است. درمان همانژیوم به محل و اندازه آن بستگی دارد. روش های درمانی عبارتند از: جراحی و برداشتن همانژیوم از کبد، برداشتن بخشی از کبد، قطع جریان خون به همانژیوم و شیمی درمانی.

اگر پزشکهای متعدد دارای همین نظر هستند بهتر است به توصیه آنها عمل کنید اما تحت نظر پزشک باشید، به علاوه توصیه می کنیم با یک متخصص دیگر هم مشورت کنید تا مطمئن تر شوید.

مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

همانژیوم ها معمولا نیاز به جراحی ندارند

ولی کاملا بستگی به نظر پزشکتان دارد

اگر همیانژیوم های کبدی شما کوچک است و علائم و نشانه ها ایجاد نکرده، به درمان نیاز نخواهید داشت. در بیشتر موارد همانژیوم کبد رشد نخواهد کرد و مشکلاتی ایجاد نمیکند.

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه