منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
كودك من ٦ سالشه و بچه ها را در مهد كودك هل ميدهد و رفتارهاي تهاجمي نشان ميدهد توي خونه هم بچه هاي مهمان را هل ميدهل و رفتار هاي خطرناك نشان ميدهد گاهي به من هم حمله ميكند نميدونم بايد چكار انجام بدم در مقابل پرخاشگري و اين رفتارهاش
پاسخ
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

#مركز_تحقيقات_بوجيكا

? به سوی کودک بروید، خم شوید تا هم قد او شده، مستقیم به چشمانش نگاه کنید و با لحنی قاطع به او هشدار بدهید: اجازه نداری چنین کاری بکنی، این کار به هیچ وجه مناسب تو نیست》، 《 ما نباید دیگران را هل بدیم یا چیزی به طرف اونا پرت کنیم، چون این کار، کار درستی نیست》و 《لطف کن دیگه اینکارو انجام نده.

#هشدار مسئله ای بسیار مهم و کلیدی است زیرا به فرزند شما فرصت اصلاح و تصحیح رفتار ناشایست را می دهد، در حالی که اگر هشدار را حذف کنید در حقیقت فرصت اصلاح را از وی دریغ کرده اید.

‏@bujika_com

⛔️ #هشدار_نهایی: به توصيه روانشناسان بوجيكا اگر پس از پنج دقیقه دوباره رفتار ناشایست او تکرار شد، با لحنی قاطع اما به آرامي به وی هشدار نهایی را بدهید: «به تو گفتم که کسی را هل نده یا چیزی رو به طرف کسی ننداز، این کار خوبی نیست و نباید چیزی رو به طرف کسی پرت کنی یاکسی رو هل بدی، اگه یک دفعهٔ دیگه این کارو انجام بدي ، #تنبیه می شی»

‏@bujika_com

? #دور_کردن: اگر کودک پس از هشدار نهایی نیز رفتار بد و ناپسند خود را تکرار کرد، بلافاصله او را از محل دور کرده و به جایی ببرید که نتواند شما را ببیند، وسایل بازی و سرگرمی در دسترسش نباشد، احتمال خطر و آسیب دیدگی برای او وجود نداشته و در عین حال ترسناک هم نباشد و در نهایت مجبورش کنید برای مدتی همان جا بماند. در این مدت به گریه و زاریهایش توجه نكنيد و به هيچ وجه جواب او را ندهید. مدت دور نگه داشتن را با توجه به سن کودک تنظیم کنید یعنی برای کودکان دو و نیم تا چهار ساله، دو یا سه دقیقه و برای کودکان چهار سال به بالا پنج دقیقه کافی خواهد بود. شاید این زمان به نظرتان کوتاه جلوه کند ولی برای خردسالان زمانی بسیار طولانی است.

#مركز_تحقيقات_بوجيكا

#پاسخ_متخصصان_بوجيكا

#فرزند_پروري

#پرخاشگري_رفتار_تهاجمي

‏Www.bujika.com

‏https://t.me/bujika_com

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه