منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام خسته نباشیدببخشید من قبلاحین سکس باهمسرم دردنداشتم امابعدخوب شدن عفونتم درسکس دردشدیدی درناحیه ی زیرشکمم حس میکنم وحس میکنم لوله واژنم زبرشده لطفاکمکم کنین.
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم دکتر پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام‌ دوست عزیز

همانطور که می دانید بیماری عفونت رحم یا التهاب لگن یکی از عفونت‌هایی است که سالانه تعداد بی شماری از زنان به آن مبتلا می‌شوند. این عفونت به علت اپیدمی و عوارض خطرناکی که دارد از مهم‌ترین بیماری‌های زنان محسوب می‌شود.

 عفونت رحم توسط ویروس‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها و اغلب عفونت‌های باکتریایی به وجود می‌آید که از قسمت‌های تحتانی به رحم و لوله‌های رحمی صعود می‌کند. البته راه‌های دیگری نیز برای انتقال بیماری مانند ابتلا به عفونت پس از زایمان یا بعد از سقط جنین، انتقال بیماری از طریق خون و ‎.‎.‎. وجود دارد

علائم عفونت رحم :

عفونت رحم عموماً علائمی نظیر

رنگ پریدگی

تغییرغیرطبیعی دمای بدن، احساس درد هنگام تماس جنسی، گیجی و منگی،کاهش شدید فشارخون، رنگ پریدگی غیرعادی احساس لرز،تنگی نفس و ضعف.

توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از عفونت

پس از رفع حاجت ، خود را کامل بشویید تا آلودگی ناحیه مقعد را وارد واژن نشود . لباس زیر خود را مرتبا تعویض کنید و حتی المقدور از جنس نخی آن استفاده کنید . ناحیه واژن را همیشه خشک و تمیز نگه دارید . در هنگام برقراری رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید .امروزه به بیشتر زنانی که عمل سزارین انجام می‌دهند، در روزهای اول پس از سزارین، آنتی بیوتیک داده می‌شود تا از بروز عفونت رحم پیشگیری شود.

درمان عفونت رحم

درمان عفونت رحم تماما بستگی به نوع و سطح پیشرفتگی عفونت دارد و می بایست پیش از اتخاذ روش درمانی تمامی ارزیابی های لازم صورت گیرد. اما مصرف ماست های پرو بیوتیک همیشه به زنان توصیه می شود زیر سطح باکتری های مفید بدن را در حد استاندارد نگه می دارد و تاثیر مثبتی در جلوگیری از رشد باکتری های بد دارد

شریعتی، روبروی خیابان دولت، کوچه امامزاده پلاک ۱۴ واحد ۶ 2122616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه