منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام آیا جراحی و پیوند تاندون انگشت پس از تاخیر 25 روز کمکی ب من میکند شکستگی استخوان کف دست را جراحی کنم یا آتل بگیرم؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

بریدگی های عمقی انگشتان شست همیشه مهم هستند.  وقتی عمق بریدگی مشخص نیست باید همیشه به پزشک مراجعه کرد. بریدگی انگشت ممکن است همراه با آسیب عصب یا تاندون باشد  و عدم درمان این آسیب ها میتواند به کارکرد انگشت صدمه بزند. حتی اگر بیمار بعد از  بریدگی انگشت میتواند بندهای آن را خم و راست کند ممکن است تاندون آن انگشت آسیب دیده باشد. پس همیشه بعد از هر بریدگی انگشت باید به آسیب عصب و تاندون آن شک کرده و برای اطمینان یافتن از وجود یا عدم وجود مشکلات احتمالی باید به پزشک مراجعه کرد.

تاندون فلکسور یا خم کننده بلند انگشت شست در قسمت کف دستی آن است. در بند آخر انگشت شست  تنها این تاندون وجود دارد. وظیفه تاندون خم کننده بلند شست خم کردن بند آخر این انگشت بوده و عدم توانایی بیمار در خم کردن بند آخر نشانه آسیب این تاندون است.

بریدگی تاندون را باید هر چه زودتر درمان کرد و هر چه از زمان  بریدگی مدت زمان بیشتر گذشته باشد درمان آن مشکل تر میشود. جراحی و ترمیم تاندون میتواند تا حدود زیادی مشکلات بیمار را حل کرده و حرکات را به انگشت برگرداند. البته احتمال عوارضی مانند محدودیت حرکتی مفصلی وجود دارد ولی در صورت درمان زود هنگام این احتمال کمتر میشود.

در صورتیکه مدت زمان زیادی از بریدگی گذشته باشد ممکن است امکان ترمیم و بخیه تاندون وجود نداشته باشد و در این موارد معمولا از عمل جراحی تاندون ترانسفر یا انتقال تاندون استفاده میشود. در این عمل جراحی از تاندون های کمکی که در انگشتان دست وجود دارد برای کمک به حرکت انگشتان دیگر استفاده میشود.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه