منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام آیا برای دررفتگی مادرزادی مفصل لگن من درمانی است؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

عدم درمان دررفتگی مادرزادی مفصل ران در ناحیه لگن در بچگی و یا درمان نامناسب ابن بیماری  موجب مشکلات فراوانی برای فرد در بزرگسالی میگردد. یکی از این مشکلات افزایش گودی کمر یا لوردوز است. افزایش  گودی کمر یا لوردوز  بیشتر در کسانی که دررفتگی دوطرفه دارند دیده میشود. این مشکل بر اثر ضعف عضلات لگن در این  بیماران و در نتیجه  چرخش لگن به سمت جلو ایجاد میشود. با افزایش لوردوز کمردرد ایجاد شده و این درد ممکن است بصورت یکی از علائم ثابت بیماری  درآید.

درمان دررفتگی مادرزادی لگن در کودکی، جااندازی آن است ولی در بزرگسالی یا نمیتوان این دررفتگی را جااندازی کرد و یا جااندازی آن، مفصل کارآیی را ایجاد نخواهد  کرد. در نتیجه  مدیریت این بیماری در سنین بزرگسالی با آنچه در زمان کودکی انجام میشود بسیار متفاوت خواهد بود.

تقویت عضلات کمر، شکم و لگن میتواند تا حدودی مانع کمردرد در این بیماران شود و یا حداقل مانع از پیشرفت آن گردد. در مورد نرمش هایی که موجب تقویت این عضلات میشوند در قسمت نرمش های لازم برای کمردرد بطور مفصل  بحث شده است. ورزش شنا میتواند برای این بیماران مفید باشد.

با این وجود در صورتیکه مفصل ران بیمار دردناک باشد ممکن است او نتواند نرمش ها را بخوبی انجام دهد. در این موارد بیمار باید در انجام نرمش ها احتیاط کرده و آنها را تاحدی انجام دهد که فشار زیادی بر مفصل ران وارد نشود.

در صورتیکه مفصل ران بیمار دردناک شود میتوان از عمل  جراحی تعویض مفصل کمک گرفت. وقتی درد بیمار به داروهای مسکن پاسخ کافی نمیدهد انجام جراحی تعویض مفصل میتواند درد بیمار را از بین برده، کوتاهی اندام تحتانی را تا حدودی تصحیح کرده و به کمتر کردن لنگش وی کمک کند.

در صورت انجام جراحی تعویض مفصل ران، بیمار میتواند بلافاصله بعد از جراحی با کمک عصای زیر بغل راه برود ولی راه رفتن بدون کمک، نیاز به گذشت چند ماه زمان دارد.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه