منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام پدرم دچار دررفتگی است آیا با وجود سن بالا میتواند مفصل ران خود را عوض کند؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

عمل جراحی تعویض مفصل ران را میتوان تقریبا در هر فرد  بالغی انجام داد. سن ارتباط مشخصی با انجام دادن یا ندادن این نوع درمان ندارد. آن چیزی که موجب میشود بیمار تصمیم بگیرد تا از این نوع جراحی کمک بگیرد درد شدید مفصل راناست. وقتی درد مفصل ران به اقدامات  غیر جراحی مانند کاهش نسبی فعالیت های بدنی و مصرف داروهای ضد التهابی پاسخ  مناسب نمیدهد عمل جراحی تعویض مفصل میتواند به بیمار کمک زیادی کرده و درد او را تا  حد زیادی از بین ببرد.

البته در سنین خیلی بالا وجود مشکلاتی میتواند عمل جراحی را با مخاطراتی مواجه کند. پزشک معالج قبل از انجام جراحی با معاینه و بررسی های پاراکلینیکی مطمئن میشود که بدن بیمار توانایی تحمل عمل جراحی و بیهوشی یا بیحسی را دارد.

نکته دیگری که پزشک به آن توجه میکند وضعیت کلیاستخوان ها بخصوص پوکی استخوان و وضعیت استخوان  های مفصل ران است. وضعیت این استخوان ها نشان میدهند که پزشک باید از چه نوع مفصل مصنوعی برای عمل جراحی استفاده کند.

قبل از جراحی پزشک ارتوپد مطمئن میشود که عفونت فعالی  در بدن بیمار وجود نداشته باشد چه وجود هر عفونتی در بدن موجب افزایش احتمال بروز عفونت در مفصل مصنوعی شده و جراحی را با مشکلاتی مواجه میکند.

پزشک مطمئن میشود که عضلات لگن بیمار قدرت کافی را  برای حرکت دادن مفصل ران دارند و میتوانند مفصل مصنوعی را در جای خود نگه داشته و حفاظت کنند. همچنین وضعیت عقلی بیمار را بررسی میکند. وجود مشکلات شناختی مانند آلزایمر میتواند حرکات بیمار بعد از جراحی و مراقبت از او را تحت تاثیر قرار داده و بر نتیجه جراحی تاثیر داشته باشد.

فرد مسن بعد از جراحی تعویض مفصل نیاز به مراقبت بیشتری دارد. پس قبل از انجام این نوع اعمال جراحی باید مطمئن شد که امکانات مراقبت از وی بعد از جراحی وجود خواهد داشت.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه