منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام علت درد ران بعد از جراحی شکستگی ران با میله داخل استخوانی چیست؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

میله داخل استخوانی که به آن نیل Nail هم میگویند در داخل کانال مرکزی استخوان ران قرار میگیرد. داخل تنه استخوان رانخالی  است. در واقع تنه استخوان ران به شکل یک لوله توخالی است و میله در داخل این لوله قرار میگیرد. هدف از قرار دادن میله در داخل استخوان ران حفظ امتداد قطعات شکسته شده است تا این قطعات زمان کافی را برای جوش خوردن در اختیار داشته  باشند.

در حین جراحی، پزشک ارتوپد این میله را از بالای استخوان  ران وارد آن میکند. گاهی اوقات مقداری از میله در بالای استخوان بصورت برآمده و خارج از استخوان باقی میماند که به علت تحریک عضلات ناحیه باسن میتواند موجب درد آن ناحیه شود. درد بالای ران میتواند به علت چسبندگی در عضلات ناحیه باسن در ناحیه ورود نیل به استخوان هم  ایجاد  شود.

علل دیگر درد بالای ران بعد از عمل جراحی میتواند جوش نخوردن شکستگی و یا  عفونت در محل عمل جراحی باشد.  گاهی اوقات همراه با شکستگی استخوان ران سر استخوان دچار نکروز میشود و این نکروز و سیاه شدن میتواند موجب  درد و محدودیت حرکتی در بالای ران شود.

خالی کردن زانو در کسی که دچار شکستگی در استخوان های ران و ساق شده معمولا به علت آسیب هایی است که در هنگام شکستگی به مفصل زانو وارد میشود. در هنگام شکستگی های ذکر شده ممکن است آسیب منیسک و یا پارگی در رباط های صلیبی بوجود آید و این پارگی میتواند موجب حس خالی شدن زانو شود. همچنین ضعیف شدن عضلات چهارسر ران بعد گذشت مدتی از شکستگی میتواند این احساس را تشدید کند

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه