منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
آیا رانندگی برای شکستگی استخوان های ساق پا مضر است؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

شکستگی ساق به حدود سه ماه زمان برای جوش خوردن نیاز دارد. البته روند جوش خوردن شکستگی از  همان زمان ضربه  شروع میشود ولی اینکه جوش خوردکی استحکام کافی را برای راه رفتن بدست آورد سه ماه زمان میخواهد.

در حین رانندگی ساق به پایین آویزان میشود. در دو سه هفته اول بعد از جراحی آویزان شدن ساق به پایین تورم ساق را بیشتر کرده و مضر است پس در این بازه زمانی رانندگی مضر است. برای رانندگی مچ پا باید به راحتی و بدون درد بتواند به بالا و پایین و خارج و داخل حرکت کند. توانایی در انجام این حرکات مستلزم انجام نرمش های طبی است که تحت نظر پرشک معالج و فیزیوتراپ بعد از عمل جراحی انجام میشود.

اگر بیمار نرمش ها را درست انجام بدهد معمولا بعد از حدود یک ماه میتواند مچ پا را به راحتی و در همه جهات بدون درد حرکت دهد. در این زمان اگر تورم ساق هم از بین رفته باشد میتواند رانندگی کند. البته توصیه میشود در حین رانندگی کف پا یا ساق به توسط باند کشی کمی محکم بسته شود و یا بیمار یک جوراب واریس کمی تنگ به پا کند. هدف از این کار پیشگیری از تورم بیشتر ساق بدنبال آویزان شدن به پایین است. با این حال در این زمان بیمار نباید مدت زیادی پا را به پایین آویزان کند.

حدود یک ماه که گذشت بیمار میتواند با انجام نرمش های تقویتی عضلات ساق را قویتر کند. در این حال وی میتواند تسلط بیشتر و بهتری بر روی اهرم های پایی اتومبیل داشته باشد و بهتر رانندگی کند.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه