منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام گزگز و تنگ بودن گچ بعد از جراحی شکستگی قوزک پا نشانه چیست؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم دکتر مجموعه پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

در مواردی که شکستگی مچ پا با جابجایی قطعات شکسته  شده همراه است بیمار نیاز به عمل جراحی دارد. در این عمل جراحی جااندازی باز قطعات شکسته  شده صورت گرفته و  سپس این قطعات با استفاده از پیچ و پلاک به یکدیگر متصل میشوند. در انتهای جراحی مچ پا و ساق در یک آتل گذاشته میشود. هدف  از این آتل کاهش درد و تورم مچ پا است. بعد از چند روز این آتل برداشته شده و بیمار تشویق میشود تا مچ پای خود را حرکت دهد.

گچ گرفتن پا بعد از جراحی نه تنها به درمان بیمار کمک نمیکند بلکه موجب محدود شدن حرکات مچ پای وی میگردد. به همین خاطر توصیه به انجام آن نمیشود. گزگز انگشتان پا میتواند به علت فشار گچ به پای متورم باشد. فشار گچ میتواند موجب کاهش جریان خون اندام و بدنبال آن اختلال عصبی و گزگز شود. در این موارد در اسرع وقت باید گچ خارج شود.

بعد از جراحی بیمار در فواصل مشخص به توسط پزشک ارتوپدمعاینه میشود. پزشک با استفاده از معاینه و در صورت لزومرادیوگرافی مچ پا از روند مطلوب درمان و جوش خوردن شکستگی  مطلع شده  آنرا به اطلاع بیمار میرساند.

شریعتی(دولت)_روبه روی خیابان دولت_کوچه امامزاده_نبش فروشگاه جانبو_پلاک 14طبقه دوم واحد 6 021_22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه